Beluister podcast

Beluister podcast
0
5.7k

Commerce in content, logisch toch?

“How do you sustain a business model in which users don’t pay for your service?” De verbazing op het gezicht van Mark Z was groot toen hem deze vraag gesteld werd tijdens de hoorzitting van het Congress. En het antwoord was dan ook briljant in eenvoud: “Senator we run ads”. Maar waarom wordt deze vraag alleen gesteld aan Facebook? Want is dit niet net zo waar voor alle andere online platformen? Consumenten krijgen commerciële uitingen geserveerd en zo blijven platformen in de lucht. Bij commerce integratie is de integratie echter zo seamless dat het helemaal geen vragen oproept.

in deze podcast van Emerce & Awin ‘Commerce in content, logisch toch?’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Sophie Lamkin (Lindanieuws) en Aart Wallet (Biano), die als medeoprichter van Fashionchick tien jaar geleden als een van de eerste ingezien heeft wat het belang is van de integratie van commerce en content. Lindanieuws heeft juist de omgekeerde weg bewandeld: In plaats van e-commerce als startpunt, is het begonnen met puur content om hier nu commerce in te integreren. Hoe loopt de route van commerceplatform naar contentproducent? En wat verwachten of accepteren je lezers als je startpunt nieuwscontent is?

Integratie

In veel sectoren wordt content belangrijker dan ooit. Het vormt meer en meer de basis van communicatievormen en creëert op talloze manieren de mogelijkheid om met consumenten te engagen.  Volgens Lamkin verwacht, zo niet eist, de lezer in deze tijd dat zij de in content getoonde items kan aanschaffen. Het is daarbij balans zoeken tussen je lezers bedienen en merkbeleving. Zij gelooft hiervoor sterk in het personaliseren van content. Waarbij Wallet opmerkt dat contentbereik, kwaliteitsbereik is. Hij richt zich dan ook op conversie gerichte content. De continue uitdaging is dat content gericht op bereik niet per sé hetzelfde is als content gericht op conversie.

Thema’s van deze podcast:

  • Is content de juiste route naar bereik?
  • Op Facebook blijven of je account deleten?
  • Conversie gerichte content
  • Commerce op een native manier heeft geen uitleg meer nodig
Over de sprekers:
  • Krijn Schuurman (host) heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.
  • Sophie Lamkin, (expert) is accountmanager bij Mood for Magazines, waar LINDA. onder valt. Met een commercieel hart verantwoordelijk voor verkoop en ontwikkelingen van nieuwe en bestaande salesproposities, met daarbij de focus op digitaal.
  • Aart Wallet, (expert) is één van de oprichters van Biano.nl en daarnaast actief als investeerder in diverse online concepten. Aart heeft een passie voor cijfers en statistiek en bekijkt vanuit die expertise kritisch en opportunistisch naar de traffic mix, conversie en het optimale businessmodel.

Emerce en Awin ontwikkelen een reeks maandelijkse podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals aan de tand voelt over urgente onderwerpen én naar hun vergezichten vraagt.

Redactie Emerce