0
2.6k

Je contentmarketing-processen optimaliseren? Gebruik een DAM-systeem

Inmiddels is de toegevoegde waarde van een Digital Asset Management (DAM) oplossing duidelijk. Het ondersteunt marketingorganisaties bij het opslaan, ordenen en terugvinden van hun digital assets. Dit is wel zo handig in het tijdperk waar het bieden van een consistente ervaring een absolute must is. Het toekomstperspectief voor een modern DAM-systeem belooft veel goeds.

Waarom een DAM-systeem het fundament van digitale transformatie is

Deze whitepaper biedt een kijkje in de toekomst van DAM en waarom je niet kunt achterblijven. De whitepaper gaat in op:

  • De belangrijkste redenen waarom DAM zich ontwikkeld.
  • Welke rol een DAM-systeem speelt in digitale transformatie.
  • Hoe de wereld eruit ziet die verder reikt dan DAM.
De redenen waarom digital asset management zich ontwikkeld

Het is voor marketingafdelingen een hele uitdaging om hun digitale assets goed en efficiënt te managen. Zij moeten zich in allerlei bochten wringen om de snelle toename van content assets en digitale kanalen bij te kunnen benen. De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste redenen waarom DAM zich de komende jaren gaat ontwikkelen:

  1. Verbondenheid: klanten verwachten een omnichannel klantervaring en hierdoor moeten digitale middelen altijd en overal beschikbaar zijn.
  2. Ordenen: het is belangrijk om nieuwe en bestaande assets goed te ordenen zodat deze makkelijk terug te vinden zijn.
  3. Samenwerken: marketingteams zijn op zoek naar oplossing om goed te kunnen samenwerken.
De rol van een DAM in digitale transformatie

Een DAM-platform speelt een belangrijke rol in de digitale transformatie van jouw marketingafdeling. Het zorgt voor één centrale opslag voor alle digitale assets. Dit heeft als belangrijk voordeel dat alle content makkelijk terug te vinden is voor alle betrokkenen. Dit stimuleert samenwerking tussen verschillende afdelingen en locaties.

Voor moderne marketing is het belangrijk dat je altijd en overal toegang hebt tot je content zodat je de gehele levenscyclus van je content kunt controleren, plannen en publiceren op alle kanalen. De whitepaper weergeeft de nieuwe levenscyclus van content.

Er is meer dan alleen DAM

Content zal zich ontwikkelen en steeds waardevoller worden. Een DAM-systeem is belangrijke bouwsteen voor een toekomstbestendige contentmarketing-strategie. Het is belangrijk om te streven om elke stap van de levenscyclus van content te versimpelen, te verdiepen en te verduidelijken. Lees in de whitepaper wat de voordelen hiervan zijn.

Download het whitepaper

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan Sitecore. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Sitecore’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Omar Hajibaana