Download

Download
0
1.2k

Je contentmarketing-processen optimaliseren? Gebruik een DAM-systeem

Inmiddels is de toegevoegde waarde van een Digital Asset Management (DAM) oplossing duidelijk. Het ondersteunt marketingorganisaties bij het opslaan, ordenen en terugvinden van hun digital assets. Dit is wel zo handig in het tijdperk waar het bieden van een consistente ervaring een absolute must is. Het toekomstperspectief voor een modern DAM-systeem belooft veel goeds.

Waarom een DAM-systeem het fundament van digitale transformatie is

Deze whitepaper biedt een kijkje in de toekomst van DAM en waarom je niet kunt achterblijven. De whitepaper gaat in op:

  • De belangrijkste redenen waarom DAM zich ontwikkeld.
  • Welke rol een DAM-systeem speelt in digitale transformatie.
  • Hoe de wereld eruit ziet die verder reikt dan DAM.
De redenen waarom digital asset management zich ontwikkeld

Het is voor marketingafdelingen een hele uitdaging om hun digitale assets goed en efficiënt te managen. Zij moeten zich in allerlei bochten wringen om de snelle toename van content assets en digitale kanalen bij te kunnen benen. De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste redenen waarom DAM zich de komende jaren gaat ontwikkelen:

  1. Verbondenheid: klanten verwachten een omnichannel klantervaring en hierdoor moeten digitale middelen altijd en overal beschikbaar zijn.
  2. Ordenen: het is belangrijk om nieuwe en bestaande assets goed te ordenen zodat deze makkelijk terug te vinden zijn.
  3. Samenwerken: marketingteams zijn op zoek naar oplossing om goed te kunnen samenwerken.
De rol van een DAM in digitale transformatie

Een DAM-platform speelt een belangrijke rol in de digitale transformatie van jouw marketingafdeling. Het zorgt voor één centrale opslag voor alle digitale assets. Dit heeft als belangrijk voordeel dat alle content makkelijk terug te vinden is voor alle betrokkenen. Dit stimuleert samenwerking tussen verschillende afdelingen en locaties.

Voor moderne marketing is het belangrijk dat je altijd en overal toegang hebt tot je content zodat je de gehele levenscyclus van je content kunt controleren, plannen en publiceren op alle kanalen. De whitepaper weergeeft de nieuwe levenscyclus van content.

Er is meer dan alleen DAM

Content zal zich ontwikkelen en steeds waardevoller worden. Een DAM-systeem is belangrijke bouwsteen voor een toekomstbestendige contentmarketing-strategie. Het is belangrijk om te streven om elke stap van de levenscyclus van content te versimpelen, te verdiepen en te verduidelijken. Lees in de whitepaper wat de voordelen hiervan zijn.

Omar Hajibaana