Download

Download
0
2.7k
Channel: B2B online

Conversie-optimalisatie: In drie stappen van een tevreden naar een converterende bezoeker

“The customer isn’t always right. But if you don’t listen to them, your product won’t be either.” aldus Oli Gardner, Co-founder van Unbounce. Conversie-optimalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van marketing, van A/B testen tot growth hacking. Maar hoe maak je van een tevreden een converterende bezoeker?

Conversie-optimalisatie in drie stappen

Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor conversie-optimalisatie. Lees daarnaast in deze whitepaper hoe Mediamarkt, Telfort en XS4ALL dit aanpakken. De whitepaper gaat in op:

  • Het optimaliseren van de klantervaring in drie stappen.
  • De belangrijkste tools en middelen voor customer profiling.
  • De belangrijkste valkuilen rondom conversie-optimalisatie.
Maak het persoonlijk: stel je klant centraal

De bezoekers op je website en je klanten zijn het bestaansrecht van je organisatie. In de praktijk blijkt het voor veel bedrijven een uitdaging om een optimale website- of klantbeleving te bieden. Moet je je telefoonnummer wel prominent op je website neerzetten? En hoe kom je erachter of je formulieren vriendelijk genoeg zijn? Het antwoord lees je in deze whitepaper.

Optimaliseren in drie stappen

Het optimaliseren van de online klantervaring is eigenlijk heel simpel: eerst goed nadenken en daarna vooral gewoon doen. Deze whitepaper beschrijft de drie belangrijkste stappen voor conversie-optimalisatie:

  1. Doelen bepalen: het maken van doelstellingen met de klantbehoefte als basis.
  2. Doelgroep denken: identificeer de probleemgebieden en wat beter converteert, mobiel of desktop.
  3. Doelgericht doen: zorg dat je inspanningen gericht zijn op het stimuleren en motiveren van je organisatie of het wegnemen van drempels.

Per stap worden een aantal best practices en praktische tips beschreven hoe je de desbetreffende stap goed kunt uitvoeren. Ook worden de belangrijkste valkuilen rondom optimalisatie beschreven.

Aan de slag!

De whitepaper bevat daarnaast een handig stappenplan om je organisatie goed voor te bereiden op conversie-optimalisatie. Ook de Synergy Map en visueel in de bijlage is een handig hulpmiddel.

Redactie Emerce