Bekijk

Bekijk
0
4.3k
Channel: Creative

Met creativiteit campagnes verbeteren

Slim targeten van je doelgroep, testen en bijsturen…We grijpen vaak naar technische tools uit onze gereedschapskist om online campagnes beter te laten renderen. Daarbij vergeten nog wel eens de belangrijke rol van creativiteit. En dat is zonde; want volgens Facebook en Google is meer dan 50% van je online resultaten terug te voeren naar de kracht van de creative. In deze talk vertelt Strategy Director Heidi van Happy Horizon meer over het belang van goede creatives.

Hoe bepaal je nou hoe je creativiteit goed inzet? Het ‘Creative Gears’-model is een hulpmiddel om je creativiteit aan te zetten en te gebruiken in campagnes. Jouw merkpositionering vormt het fundament waarbinnen je met je campagnes opereert.

Daarnaast worden 3 versnellingen waarin creativiteit meer online resultaat brengt besproken:

  • Impact maken op jouw doelgroep. Zonder impact geen aandacht. Over het gebruik van stopping power in de context van je doelgroep.
  • Triggers tot interactie. Hoe zorg je voor engagement op jouw campagnes?
  • Overgaan tot actie. Hoe motiveer je je doelgroep om over te gaan tot actie en te converteren?

In deze talk komen ook voorbeelden uit de praktijk voorbij: van KWF tot Shimano, en van BBQuality tot Center Parcs.

Bart Viveen