Download

Download
0
1.0k
Channel: Marketing

Cross-channel, multichannel of omnichannel?

Wat is de beste marketingstrategie? Cross-channel, multichannel of omnichannel? Een simpel antwoord op deze vragen is niet makkelijk te geven. Eén ding is wel duidelijk: consumenten bepalen de voorwaarden en tijdstippen waarop ze met merken communiceren. Ze willen in contact komen met je merk op het kanaal van hun keuze en kunnen overstappen naar een ander kanaal wanneer ze maar willen.

De uitdaging voor marketeers ligt in het bijhouden van dit gedrag en het kunnen anticiperen op de wensen, voorkeuren en behoeften op meerdere apparaten en kanalen met een consistente, naadloze ervaring. Maar hoe creëer je zo’n cross-channel ervaring? En wat levert het onderaan de streep op nu eigenlijk op?

Cross-channel marketing: Wat zijn de voordelen?

In deze whitepaper lees je meer over cross-channel versus multi-channel versus omnichannel en wat de significante verschillen zijn. De whitepaper gaat in op:

  • Gebruik klantgegevens als basis voor cross-channel personalisatie.
  • De belangrijkste obstakels bij het implementeren van cross-channel software.
  • De toegevoegde waarde van cross-channel marketing technologie.
Personalisatie is de sleutel tot cross-channel succes

Hoe beter marketeers hun klanten en de kanalen en content die ze prefereren begrijpen, hoe beter ze oplossingen kunnen bieden die het leven en werk van hun klanten gemakkelijker kunnen maken. Hoe meer marketeers kunnen personaliseren, hoe groter de kans dat ze klanten aanspreken, verrassen, intrigeren en voor zich winnen.

De belangrijkste obstakels van cross-channel marketing

Steeds meer marketeers verschuiven hun focus naar cross-channel marketing. Ondanks dat er een duidelijke behoefte is en het feit dat het resultaten oplevert, worden veel marketingteams geconfronteerd met gemeenschappelijke obstakels bij de implementatie. Dit zijn:

  • Een gebrek aan tijd en resources.
  • Niet de beschikking over de juiste tools.
  • Problemen op het gebied van planning, monitoring en lancering.

Lees in de whitepaper hoe cross-channel marketingtechnologie je helpt bij het wegnemen van deze obstakels en wat de zeven belangrijkste voordelen van een dergelijk systeem zijn.

Niels Goossen