Bekijk

Bekijk
0
2.4k
Channel: B2B online

Customer Experience: Dit is waarom je klanten verliest!

Welke tactieken passen successvolle e-commerce merken toe om belangrijke marketing uitdagingen het hoofd te bieden? Het jaarlijkse eCommerce trendrapport ‘Hitting The Mark’ van dotdigital heeft honderd merken waaronder HEMA, bol.com en G-Star RAW gescoord op basis van best practices voor e-mail, omnichannel-acceptatie en gebruikerservaring. Benieuwd welke tips & tricks je hieruit kunt toepassen? En hoe een optimale customer experience eruit ziet?

Niels Kolijn (dotdigital) en Michael Straathof (100%EMAIL) gaan aan de hand van dit onderzoek in op de strategie voor het optimaliseren van je klantbeleving. En geven voorbeelden van slimme toepassingen van data voor personalisatie en interactiviteit in emails van o.a. Unicef, Ajax en de winnende DDMA Email Award case met GAMMA.

In dit webinar gaan Niels en Michael in gesprek met Krijn Schuurman over:
  • De veranderende disciplines binnen een online marketing en ecommerce
  • Waar zitten de customer experience verbeterpunten en hoe speel je hierop in?
  • Welke omnichannel kanalen spelen een rol bij een optimale customers experience?
  • Hoe richt je nu een team in om het meeste te halen uit Marketing Automation
  • Stappenplan hoe je concreet morgen kan beginnen. En door kan groeien naar een steeds meer behendige data driven marketing aanpak
  • Reporting, hoe weet ik nu of ik succesvol ben?
Sprekers:
  • Niels Kolijn – Partnerships Manager bij dotdigital. Marketing en ‘tech’ zijn de constante variabelen in de carrière van Niels. Na zijn marketingstudie, kreeg Niels een kijkje in de keuken van tech-gigant IBM als Bid Manager. Het nauw betrokken zijn bij het verkoopproces kwam hem goed van pas in de samenwerking met Sales en het uitdragen van marketingactiviteiten in de daaropvolgende functies. Na een begin als marketing ‘generalist’, kwam zijn focus al snel op digitale marketing en MarTech te liggen. Deze ervaringen zijn essentieel in zijn huidige functie als Partnerships Manager, waarin het zijn taak is om samen met de partners de best passende tech en kennis te bieden aan de marketeer.
  • Michael Straathof – Co-founder en managing consultant bij 100%EMAIL. Michael heeft een track-record van 20+ jaar in CRM, E-mail en Marketing Automation. Als strateeg/consultant bij AirFrance KLM, KPN, TUI, ABN Amro, Sanoma en nog veel meer A-merken heeft hij ervoor gezorgd dat communicatieprogramma’s persoonlijker, duurzamer en daarmee meer waardevoller zijn geworden. Ook als (oud-)voorzitter van de Email council van de DDMA, stond hij aan de start van een aantal succesvolle initiatieven, zoals de jaarlijkse Email Summit, de nationale e-mail benchmark en de e-mailmarketing opleiding bij Beeckestijn.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie