Download

Download
0
2.3k
Channel: B2B online

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie

Dé succesformule voor het ontwikkelen van een moderne marketingstrategie is een aardige belofte. De onderliggende formule? Het door Elevate Digital uitgedachte Customer Infinity-model. Dit model is ontwikkeld voor en door klanten van het gelijknamige bureau. De werkwijze die daaraan heeft bijgedragen, is uitgewerkt in dit whitepaper.

Het Customer Infinity model: Maak groeikansen inzichtelijk

Het Customer Infinity model bestaat uit een data driven aanpak om groeikansen inzichtelijk te maken. Je kunt dit direct vertalen naar een doelgerichte online marketing strategie met een effectieve content- en campagnestrategie. Het model heeft een breed toepassingsbereik en is mede daarom inzetbaar binnen alle lagen van je organisatie. Ook kun je het model gebruiken voor het optimaliseren van je huidige marketingstrategie.

De drie fasen van het Customer Infinity model

De Customer Infinity aanpak bestaat uit drie fasen:

  1. De Insights-fase: In deze eerste fase wordt het fundament gelegd en stel je een onderzoeksplan op voor de volgende fase. Deze data wordt verzameld in een interactieve sessie met stakeholders om te achterhalen welke informatie er op dit moment wel en niet beschikbaar is. Lees in de whitepaper om welke data het in deze fase draait en hoe je dit vertaald naar een kwalitatief onderzoeksplan.
  2. De Analyse-fase: Het analyseren en structureren van de verzamelde data staat in deze fase centraal. Hiervoor gebruik je een tweede interactieve sessie, de ‘Deep Dive’. De output uit deze sessie zijn de basis voor de online strategische thema’s in de ‘Storyline-fase’. Lees in de whitepaper wat de onderdelen van de ‘Deep Dive’ sessie zijn.
  3. De Storyline-fase: In de derde fase komt alles samen en komen de overkoepelende strategie en de visuele vorm samen tot een geheel dat volledig gericht is op de doelgroep. De resultaten uit deze ‘Storyline-fase’ presenteer je in een kick-off sessie. Daarna rest alleen nog de livegang. Lees in de whitepaper wat de vervolgstappen na livegang zijn.

Een bijkomend voordeel van deze aanpak is co-creatie. Alle betrokken stakeholders spelen een actieve rol in het ontwikkelen of optimaliseren van de marketingstrategie.

Tamer Saglambilek