0
4.4k
Channel: E-commerce

Dé tien belangrijkste misvattingen over e-commerce projecten

Tegenwoordig zijn er ontelbare consultants, coaches, experts en startende ondernemers die hun best practices voor wendbaarheid, klantgerichtheid, procesoptimalisatie en design pitchen. Welke van deze termen zijn slechts ‘buzzwords’? En welke hebben zich al bewezen in digital commerce? Spryker heeft de tien belangrijkste misvattingen over digitale e-commerce projecten voor je op een rijtje gezet.

Misvatting #1: IT is één van de belangrijkste kostenposten

Moderne e-commercebedrijven moeten transformeren naar een digital-first organisatie, met een technische kern en bij voorkeur een Chief Digital Officer (CDO) als technische lead. Lees in de whitepaper wat de verschillende tussen een traditionele en digital mindset zijn en hoe je jouw bedrijf klaarstoomt voor digital commerce.

Misvatting #2: We moeten alleen starten als alle stappen gedefinieerd zijn

Een probleem dat projecten vaak belemmert bij snelle implementatie zijn RFP’s (Request for Proposals). Bij het selecteren van software is de RFP vaak een enorm Excel-document met bindende informatie over vereisten, specificaties en andere vooraf gedefinieerde attributen. Lees in de whitepaper hoe je dit proces versneld.

Misvatting #3: Hoe meer experts in een team, hoe beter

Je hebt je organigram goed opgezet en je methodische aanpak bepaald – er kan niets fout gaan, toch? Veel bedrijven komen in de problemen als het gaat om communicatie. De belangrijkste reden hiervoor is: hoe meer projectmanagers en hoe ingewikkelder de teamstructuur, hoe moeilijker de communicatie wordt. Lees in de whitepaper hoe je de communicatielijnen binnen je projectorganisatie efficiënter inricht.

Misvatting #4: We willen op elk gebied innoveren

Verandering heeft alles beïnvloed, van nieuwe technologieën, nieuwe touchpoints, nieuwe apparaten, nieuwe concurrenten en nieuwe klantverwachtingen veranderen voortdurend. Hoe kunt u vandaag en in de toekomst als digitaal bedrijf meegaan? Lees het antwoord in deze whitepaper.

Misvatting #5: Responsiveness is voldoende

De customer journey en de vereisten zijn veranderd. Technologieën blijven evolueren, waarbij klanten nieuwe interfaces gebruiken. De pioniers van gisteren, die hard hebben gewerkt om hun vaardigheden te ontwikkelen, moeten dingen heroverwegen. Lees in de whitepaper welke kansen en bedreigingen technologische innovaties met zich meebrengen.

Misvatting #6: Twee releases per jaar zijn genoeg

De meeste online retailers van tegenwoordig zijn georganiseerd in kleine verticale teams zonder ingewikkelde communicatie en end-to-end verantwoordelijkheid. Lees in de whitepaper waarom dit type organisatie en projectteams efficiënter zijn dan scrum met wekelijkse sprints.

Misvatting #7: De focus moet liggen op sales

Het product is een uitwisselbaar bezit in de digitale wereld. Het gaat niet om wat je verkoopt, het gaat erom hoe je het het beste kunt verkopen. De twee componenten die cruciaal zijn in de race voor e-commerce-klanten zijn vraag en exclusiviteit. Als u een product aanbiedt dat exclusief en veel gevraagd is, loopt u voorop in de concurrentie. Lees in de whitepaper hoe je dat doet.

Misvatting #8: We willen alles direct goed doen

De belangrijkste uitdaging in digital commerce is om een projectidee zo snel mogelijk te vertalen naar een concept of MVP dat geïmplementeerd, getest en geoptimaliseerd kan worden op basis van data. Lees in de whitepaper waarom ‘trial en error’ belangrijk is bij digitale e-commerce projecten.

Misvatting #9: Technologie is het middel om een doel te bereiken

Tegenwoordig zijn de vereisten voor een webshop opnieuw gedefinieerd. Functies kunnen niet alleen statisch zijn. Ze moeten ook evolueren om nieuwe functies en apparaten makkelijker te kunnen implementeren. Lees wat de visie van Spryker hierop is.

Misvatting #10: Iedereen moet er eerst over praten. Pas dan doen we het

Iedereen die in de digitale zakenwereld kent de vele van de bekende ‘buzzwords’ die insiders vooral gebruiken wanneer ze meewerken aan de uitvoering van een project. Maar deze methoden worden zelden effectief gebruikt. Lees in de whitepaper waarom het soms effectiever is om een trend over te slaan.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Boris Lokschin