0
4.8k
Channel: Analytics

Dashboarding: Van ruwe data naar actiegerichte inzichten

Numbers have an important story to tell. They rely on you to give them a clear and convincing voice. ’’ aldus Stephen Few. De hoeveelheid data die organisaties verzamelen neemt in een rap tempo toe. Het analyseren van deze data biedt veel kansen voor digital marketeers. Maar hoe vertaal ruwe data in actiegerichte inzichten? En wat is de toegevoegde waarde van een (online) dashboard? Lees het antwoord in deze whitepaper.

In één oogopslag datagedreven input voor strategische beslissingen

Deze whitepaper beschrijft hoe grote hoeveelheden data vertaald kunnen worden naar datagedreven beslissingen met behulp van dashboarding. Daarnaast gaat deze whitepaper concreet in op de stappen die doorlopen moeten worden om ruwe data om te zetten naar relevante inzichten. Deze whitepaper gaat  in op de stappen die doorlopen moeten worden om ruwe data om te zetten naar relevante inzichten. De whitepaper gaat in op:

  • Het destilleren van concrete actiepunten uit big data.
  • Van ruwe data naar actiegerichte inzichten.
  • Voorbeelden van dashboarding-oplossingen.

Tot slot toont de whitepaper de dashboarding-oplossingen van OrangeValley. We maken hierbij onderscheid tussen gestandaardiseerde dashboards en custom dashboards.

De drie belangrijkste voorwaarden voor een effectief dashboard

Tegenwoordig is het makkelijk om het gedrag van je doelgroep en websitebezoekers te monitoren en te analyseren. Dit levert een continue stroom van potentieel waardevolle informatie op. De uitdaging is om inzichten en concrete actiepunten te destilleren uit deze big data. Een dashboard kan je hierbij helpen. De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste voorwaarden voor een effectief dashboard.

  • Heeft een signaalfunctie.
  • Plaatst resultaten in de juiste context.
  • Geeft je in één oogopslag inzicht in opgevraagde data.
Dashboarding: Van ruwe data naar actiegerichte inzichten

Dashboarding-tools – zoals Google Datastudio, Looker en Klipfolio – worden steeds gebruiksvriendelijker en vereisten minder technische kennis. Toch bestaand dashboards vaak enkel uit ruwe data waarbij de context ontbreekt. Het is niet verstandig om deze informatie te gebruiken voor datagedrevene beslissingen. De whitepaper beschrijft:

  • De stappen om je ruwe data te vertalen naar actiegerichte inzichten.
  • Op welke manieren je het proces van dataverzameling kunt automatiseren.
  • Hoe je ruwe data kunt opslaan, opschonen en verrijken.
  • Hoe je de inzichten visualiseert met bijvoorbeeld BigQuery BI Engine.

Maar hoe interpreteer je de data uit je dashboard? OrangeValley adviseert om hiervoor het performance monitoring process’ van Stephen Few te gebruiken.

Inhoud:
  • Inleiding
  • Het destilleren van concrete actiepunten uit big data
  • Van ruwe data naar actiegerichte inzichten
  • Dashboarding-oplossingen
  • Over OrangeValley
Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Marieke Pots