Download

Download
0
1.5k
Channel: Communicatie

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Succesvol global brandmanagement is een continue balans zoeken tussen lokale wensen en internationale verwachtingen op basis van strategische visies. Het consistent, consequent en constant doorvoeren van je corporate merk is de sleutel tot succes. Wat is de juiste aanpak?

De drie belangrijkste bouwstenen van een sterke merkidentiteit

Deze whitepaper biedt handvatten en praktische tips voor het bouwen van een sterk corporate merk. De whitepaper gaat in op de drie belangrijkste aspecten

  1. Mensen intern en extern bewegen om te veranderen.
  2. Processen en methodieken aanpassen om de mensen te kunnen laten bewegen.
  3. Het op orde hebben van alle informatie, met technologie als hulpmiddelen. 
De rol van mensen en gedrag bij het bouwen van een sterk merk

Met een nieuw logo of opgefriste visuele identiteit heb je nog geen sterk merk. Integendeel, want een sterk merk neerzetten begint van binnenuit de organisatie. Het fundament van een sterk merk zijn de medewerkers. Stuk voor stuk mensen met een eigen identiteit. Mensen die snakken naar een gedeelde visie en passie. Lees in de whitepaper hoe je draagvlak kunt creëren voor de merkidentiteit van je organisatie.

Het aanpassen van je organisatieprocessen voor global branding

Als brandmanager of corporate communicatiemanager deel je je kennis en inspireer je anderen om te veranderen. Het inspireren van anderen voegt waarde toe aan een merk. Hoe meer waarde wordt toegevoegd, hoe hoger de merkherkenning onder zowel interne als externe stakeholders. Hierdoor ontstaat een netwerkeffect. Vroeger werd er vaak gekozen voor een top-down aanpak vanuit het hoofdkantoor, tegenwoordig werkt dit niet meer en wordt er vaak gekozen voor het netwerkmodel. Lees in de whitepaper hoe je het netwerkmodel in de praktijk toepast.

De rol van technologie bij branding

Altijd en overal toegang tot informatie, communicatie en samenwerking is fundamenteel voor het vergroten van het netwerkeffect. Technologieën faciliteren het succes van dit beoogde effect. De whitepaper gaat in op:

  • Informatie structureren, prioriteren en systematiseren.
  • Welke systemen helpen bij het managen van je merk in organisatieveranderingen?
Over de auteurs
  • Estelle van Kemenade is marketing- communicatiestrateeg bij iWRITER. Haar kennis over bedrijfscommunicatie en digitale media past zij toe bij iWRITER, maar ook bij haar klanten. Kennisdeling en mensen inspireren is haar drijfveer.
  • Jaap de Carpentier Wolf is specialist in corporate communicatie en werkt voor internationale corporates en bedrijven in B2C en B2B. Collectieve communicatie en corporate marketing bepalen zijn drijfveren. We leven immers in een netwerksamenleving. Die biedt alle kansen en mogelijkheden om wat dan ook met elkaar te delen, van problemen tot oplossingen, van urgentie tot ervaringen.

Estelle van Kemenade