Download

Download
0
461

De juiste aanpak voor het integreren van commerce in content

De uitdaging voor marketeers in e-commerce ligt tegenwoordig opop het creëren van een beleving door content en e-commerce op elkaar af te stemmen en elkaar te laten versterken. Om dit te doen zijn er verschillende manieren. Deze whitepaper beschrijft de voordelen en nadelen van een commerce-first, content-first en een hybride/headless benadering.

Ook bevat deze whitepaper een aantal casestudies. Lees hoe Pathé hun digitale bioscoopbeleving heeft geoptimaliseerd en hoe het Italiaanse modemerk Marella haar hele e-commerce website opnieuw heeft vormgegeven met Magnolia.

Een CMS als fundament voor je e-commerce ecosysteem

Voor het creëren van een optimale online beleving moet je over goede content beschikken. Een CMS helpt je bij het managen van alle content-assets binnen je bedrijf. De uitdaging voor veel e-commerce bedrijven is om content en commerce samen te brengen in hun content. Lees in de whitepaper hoe je commerce in content kunt integreren, er wordt ingegaan op:

  • Drie verschillende benaderingen voor het integreren van commerce in content.
  • De verschillende typen van commerce-integraties.
  • Welke voordelen een headless CMS kan bieden.

Aan het eind van de whitepaper wordt ingegaan op de vier belangrijkste selectiecriteria voor een CMS.

De belangrijkste vereisten voor een CMS in 2018

Het selecteren van een content management systeem (CMS) brengt uitdagingen met zich mee. De whitepaper beschrijft zes uitdagingen. Er wordt onder andere ingegaan op:

  • De integratie tussen een CMS en e-commerce platform.
  • Het bieden van een omnichannel merkbeleving.
  • Het toepassen van personalisatie met een CMS.
Het integreren van commerce in content

Content is een belangrijke succesfactor en een CMS is een cruciaal onderdeel van je e-commerce systeemlandschap. Veel bedrijven kiezen ervoor om een CMS toe te voegen aan hun huidige e-commerce ecosysteem.  De vraag is of dit de juiste aanpak is. Lees in de whitepaper wat de visie van Magnolia hierop is.

Inhoud
  • Het kiezen van de juiste aanpak
  • Het integreren van commerce in content
  • Drie verschillende benaderingen
  • Typen van integraties
  • Headless voor enterprise organisaties
  • Checklist: de vier belangrijkste selectiecriteria
  • Partners
  • De bouwstenen
  • Bronnenlijst
  • Referenties
  • Contactinformatie

Rasmus Skjoldan