Bekijk

Bekijk
0
1.2k
Channel: E-commerce

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze expertstips

In 2013 voorspelde de Huffington Post dat native advertising in 2025 een ‘tipping point’ zal bereiken en dat native advertising het belangrijkste advertentiekanaal zal zijn. Daarnaast bevindt online advertising zich in een continue strijd tegen adblockers en volgen nieuwe technologische ontwikkelingen elkaar in rap tempo op. Tegelijkertijd worden consumenten steeds meer digitaal volwassen en verwachten zij een optimale online ervaring, met hyper gepersonaliseerde advertenties. Ook de manier waarop gebruikers consumenten content consumeren is veranderen. Zij hebben een sterke voorkeur voor een feed, geïntroduceerd door de Google search. Advertising platformen zoals Outbrain maken steeds meer gebruik van dit format.

Een digitale Black Friday strategie ontwikkelen? Gebruik deze tips

Tussen 2017-2018 steeg de omzet op Black Friday in Nederland met 85 procent. Bovendien bleek uit een PayPal-onderzoek dat Black Friday niet alleen gaat over het kopen van kerstcadeaus voor consumenten in Europa. 41 procent van de respondenten zei die dag van plan te zijn om kerstcadeautjes te kopen, en 49 procent gaf ook een “algemene aankoop” aan.

Grote piekverkoopperioden zoals Black Friday bieden enorme kansen voor e-commercebedrijven. Het is essentieel om de juiste digitale strategie te vinden om het momentum in de markt te benutten. In dit webinar deelt Myah Edelstyn (Sales Manager en E-commerce Lead bij Outbrain) haar visie op het genereren van meer traffic en het stimuleren van je sales tijdens piekverkoopmomenten. Zij gaat in op:

  • Introductie van native advertising en Outbrain.
  • De kansen die seasonalities je bieden.
  • Drie campagnestrategieën voor succesvolle marketingcampagnes.
  • Het optimaliseren van je landingspagina’s.
  • Casestudies en praktijkvoorbeelden.
  • Best practices.

Het webinar focust op Black Friday, maar de geboden handvatten en praktische tips kun je toepassen voor alle piekverkoopmomenten in 2020 en verder.

Nick Kalse