Download

Download
0
3.6k
Channel: B2B online

Digitaletransformatie-strategie ontwikkelen? Dit zijn de vier belangrijkste pijlers

85 procent van de besluitvormers bij enterprise organisaties hebben het gevoel dat ze twee jaar nodig hebben om aanzienlijk invloed uit te oefenen op de digitale transformatie van hun bedrijf voordat ze achterop raken bij concurrenten of financiële moeilijkheden ervaren. Hoe ver is jouw bedrijf op het gebied van digitale transformatie? En heb jij al een digitaletransformatie-strategie?

Zo ontwikkel je een succesvolle digitaletransformatie-strategie

Vanwege de toegenomen concurrentie en de toenemende vraag van consumenten is digitale transformatie noodzakelijk geworden voor alle bedrijven. Van de grootste ondernemingen tot de kleinste organisatie en van oude gevestigde bedrijven tot nieuwe start-ups.

70 procent van de digitale transformatie activiteiten faalt, dit betekent dat 30 procent succes heeft en de gewenste resultaten behaald. Wees één van die bedrijven! Maar hoe ontwikkel je een effectieve digitaletransformatie-strategie? Dit eBook biedt handvatten en praktische tips voor het ontwikkelen en uitrollen van een effectieve digitaletransformatie-strategie. Het eBook gaat in op:

  • Hoe en waarom de CMO een digitaal transformatieproject moet aansturen.
  • De vier belangrijkste pijlers van een succesvolle digitaletransformatie-strategie
  • Richt je organisatie in voor digitale transformatie, de belangrijkste culturele factoren.

Daarnaast wordt aan het eind van het eBook kort stilgestaan bij de toegevoegde waarde van een Product Information Management (PIM) systeem in digitale transformatie.

Digitale transformatie, het is nu of nooit!

Een recent rapport van Forrester Research, getiteld “The Sorry State of Digital Transformation in 2018” herinnert ons eraan dat digitale transformatie nog een lange weg te gaan heeft tot volledige volwassenheid. Aan CMO’s en Marketing Managers de taak om te investeren in de ontwikkeling van een digitale transformatie strategie.

Het ontwikkelen van een digitale transformatie strategie plus bijbehorend actieplan staat tegenwoordig op elke todo-lijst van de moderne CMO of Marketing Manager. Als marketingleider is het belangrijk om voorop te lopen bij het ondernemen van acties en initiatieven voor digitale transformatie. Maar waar begin je? Lees in dit eBook hoe je dit kunt aanpakken.

Dit zijn de vier belangrijkste pijlers voor digitale transformatie succes

Er zijn vier belangrijke pijlers voor het maken van een enorme vooruitgang op het gebied van digitale transformatie:

  1. Visie: creëer draagvlak en luister naar je klant.
  2. Resources: stoom je organisatie klaar voor digitale transformatie.
  3. Data: data als strategisch wapen en brandstof voor digitale transformatie.
  4. Technologie: omarm nieuwe technologie zoals drones, AI en virtual reality.

Lees in het eBook wat deze vier pijlers inhouden en wat je kunt doen om deze voor jouw eigen organisatie in te richten.

De culturele factoren van digitale transformatie

De vier eerder beschreven pijlers geven je informatie van welke stappen je kunt nemen om de digitale transformatie van je organisatie een boost te geven. Maar welke uitdagingen moet je tackelen? En hoe zorg je voor constante progressie? Het eBook beschrijft de belangrijkste elementen om de voortgang van digitale transformatie binnen je organisatie te waarborgen.

Steve Gershik