Download

Download
0
2.7k
Channel: Conversie

Dit zijn de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce

Meer dan zestig procent van de consumenten shopt minimaal één keer per maand online, dit blijkt uit Episerver’s jaarlijkse onderzoek “Reimagining Commerce”. Brands en retailers moeten voortdurende evalueren, optimaliseren en valideren welke apparaten en verkeersbronnen het beste presteren. Dit B2C Commerce trendrapport biedt inzicht in de belangrijkste prestatie-indicatoren in B2C Commerce. Enkele key takeaways zijn:

  • Uit dit onderzoek blijkt dat 32 procent van de wereldwijde shopppers een goed werkende website verwacht op mobiel.
  • Order via desktop bevatten gemiddeld de meeste orderitems.
  • De maanden met het hoogste percentage producten in de verkoop is juli met 20 procent.
Het belang van een mobiele en responsive website wordt steeds groter

Een derde (32 procent) van de wereldwijde online shoppers verwachten dat merken en retailers een website aanbieden die goed werkt op mobiele apparaten. Uit de onderzoeksresultaten blijkt dat mobiele apparaten hun kantelpunt hebben bereikt. Vijftig procent van het verkeer komt van een mobiel apparaat. Er wordt verwacht dat dit percentage verder zal stijgen. Aan retailers en merken de taak om een voor mobiel geoptimaliseerde website en bijbehorende online winkelervaring te bieden.

Ondanks dat de helft van de sessies van een mobiel apparaat afkomstig is, blijkt uit het onderzoek dat een consument gemiddeld meer besteld op een desktop. Lees in de whitepaper wat het gemiddeld aantal orderitems per soort apparaat.

De belangrijkste verkeersbronnen in B2C Commerce

Direct traffic is met 47 procent de belangrijkste verkeersbron en wordt op grote afstand gevolgd door organic search (24 procent). Een andere opvallende conclusie is dat 87 procent van de consumenten vergelijkt een bezoek aan een webshop met die van Amazon of marketplaces. De orders met verkeersbronnen ‘Direct verkeer’ of ‘E-mail’ bevatten gemiddeld de meeste orderitems in zowel 2017 als 2018.

Uit het onderzoek blijkt ook dat paid search de hoogste conversieratio (2,9 procent) heeft. Organisch verkeer (2,8 procent) en referrall (2,6 procent) volgen op plaats twee en drie. Dat deze verkeersbronnen de hoogste conversieratio’s hebben is logisch te verklaren, anno 2019 is Google het startpunt van de online klantreis. Lees in de whitepaper wat de index per verkeersbron is.

Dit zijn de maanden met het hoogste percentage producten in de sale

De maanden met het hoogste percentage producten in de verkoop waren juli (20 procent) en december (19 procent). Toch staat korting niet bij voorbaat garant voor een aankoop, consumenten hechten ook waarde aan gratis verzending (67 procent), Track & Trace (61 procent) en retourinformatie (52 procent).

Marc Bohnes