Dit zijn dé e-commerce- en online marketingtrends voor 2021
De retail- en fashionwereld schudden op hun grondvesten. Door de coronacrisis is de digitale transformatie in één klap zeven jaar vooruitgesprongen, zo concludeerde McKinsey in een nieuwe studie. Nu de concurrentiestrijd zich nóg meer online afspeelt is het des te belangrijker dat je bedrijf of merk weet wat er in 2021 gaat gebeuren op het gebied van digital (e-commerce) marketing.
In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.
Stoelriemen vast. Tijdens dit webinar duiken we o.a. in deze vijf trends:
- E-commerce tijdens COVID-19 (en de succesfactoren tijdens én na een lockdown);
- Personalisatie: eenvoudiger én noodzakelijker;
- D2C zet door, versterkt door groei van marketplaces;
- Google Ads: steeds minder inzicht in gebruikte zoektermen;
- SEO: snelheid, veiligheid en bruikbaarheid gaan een grote(re) rol spelen bij organische zoekmachineposities.