Download

Download
0
868
Channel: Data

De drie belangrijkste datastrategieën voor retailers

Ongeveer de helft van de retailers (42 procent) vertrouwt op gestandaardiseerde rapportages voor hun digital analytics strategie. 43 procent van de technologiebedrijven hebben data en analytics geïntegreerd in hun organisatieprocessen, besluitvorming en hebben predictive of prescriptive analytics geïmplementeerd.

Tech-savvy en online-first bedrijven disrupten de retailmarkt

De technologiebedrijven gebruiken hun technologische volwassenheid om de retailmarkt te disrupten met een tech-savvy en online-first strategie. Hoe versla je als (traditionele) retailers deze disruptors? Met een moderne datastrategie. Deze whitepaper biedt handvatten en gaat in op:

  • Waarom de grootste concurrent van de retail nu de technische industrie is.
  • De drie belangrijkste datastrategieën die retailers moet omarmen.
  • Hoe je e-retailer een succesvolle op data gebaseerde klantervaring biedt.
De grootste concurrent van retailers, technologie

Het is niet verrassing dat technologiebedrijven voorlopen op het gebied van het adopteren van nieuwe geavanceerde analyticstechnologie. Retailers moeten zich beseffen dat zij niet meer alleen met andere retailers maar ook met technologie concurreren.

Uit onderzoek van Digital Commerce 360 blijkt dat tech-savvy retailbedrijven drie keer sneller groeien dan traditionele retailers. Daarnaast komt eenderde van de e-commerceomzet in de Verenigde Staten van een mobiel apparaat. Amazon, eBay en Apple zijn voorbeelden van tech-savvy retailers.

Waarom retail en technologie elkaar aanvullen

Het koopgedrag en de verwachting van consumenten verandert razendsnel en daarom is het voor retailers extra belangrijk om hun datastrategie te optimaliseren. Beter inzicht in het shopgedrag van consumenten is het belangrijkste doel voor e-commerceorganisaties, blijkt onderzoek van HBR. Snellere besluitvorming en het procesoptimalisatie en kostenbesparing staan op de tweede en derde plaats.

De drie belangrijkste datastrategieën voor retailers

De whitepaper beschrijft de drie belangrijkste datastrategieën voor de moderne retailer:

  • Elimineer silo’s om het maximale uit je klantdata te halen.
  • Analyseer en personaliseer continue en realtime.
  • Experimenteer met nieuwe technologie, maar voorkom frictie voor je klant.

Lees in de whitepaper wat deze strategieën inhouden en hoe je deze handvatten kunt gebruiken voor het optimaliseren van je eigen datastrategie.

Michael Nixon