Download

Download
0
12,6K

Het optimaliseren van je e-mailmarketingcampagne-proces

Marketing teams zijn steeds meer tijd kwijt aan het managen van e-mailmarketing campagnes en aansturen van de diverse afdelingen en leveranciers, maar die tijd is er vaak niet. Door het e-mail marketingcampagne-proces te optimaliseren voorkom je dat je e-mail in de inbox en niet de spambox beland.

De drie grootste uitdagingen in e-mailmarketing

Deze whitepaper beschrijft de drie grootste uitdagingen in e-mailmarketing en hoe je het e-mail marketing campagne proces efficiënter inricht. De whitepaper gaat in op:

  • Deliverability: hoe zorg je er voor dat jouw e-mail in de inbox beland en niet in de spam?
  • Database management: het verzamelen van nauwkeurige informatie over je klanten is lastig.
  • Segmentatie: hoe ziet segmentatie anno 2018 eruit?

Daarnaast bevat deze whitepaper een case van hoe uitgever New Skool Media het e-mailmarketing proces opnieuw heeft ingericht met de campagne management software van Basedriver.

Deliverability is een kritische succesfactor

Een goede deliverability is een belangrijkste succesfactor om je e-mailmarketingcampagne te laten renderen en je database te verrijken. E-mailclients bieden naast een gebruiksvriendelijke interface ook gebruikers de mogelijkheid om zich uit te schrijven zonder überhaupt een e-mail te openen. Lees in deze whitepapers hoe je de spambox ontwijkt.

Database management: het centraliseren van je klantdata

Hoe zorg je ervoor dat alle klantdata uit verschillende systemen samenkomt in één systeem? Door het bundelen van alle klantinformatie ben je nog beter in staat gepersonaliseerde nieuwsbrieven en e-mails te versturen en ben je relevanter voor je doelgroep. In de whitepaper worden een aantal tips opgesomd  om je eigen centrale database te bouwen.

Het maken van de juiste segmentaties

Voor een succesvolle één-op-één marketingstrategie is het op de juiste manier segmenteren van je database belangrijk. Tegenwoordig draait het om het raken van mensen, relevantie en een zo laag mogelijk aantal uitschrijvers. De whitepaper beschrijft een aantal praktijkvoorbeelden en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Een nieuw campagne management proces bij New Skool Media

Het tweede deel van deze whitepaper gaat in op hoe New Skool Media eerder genoemde uitdagingen heeft aangepakt. De case gaat in op:

  • De doelstellingen van het Basedriver implementatietraject.
  • De data architectuur en het inrichten van de dataketen.
  • Het implementatieproces en de projectaanpak.
  • De behaalde resultaten en learnings.

Peter van der Schaar