Wat drijft B2B om alles uit de kast te halen voor e-commerce?
Het punt van B2C, lang voordat we op dit acroniem terechtkwamen, was altijd om op een andere manier te verkopen.
Ruim een kwart eeuw na het begin van de e-commerce revolutie heeft het veel grotere business-to-business segment, bij ons nu beter bekend als B2B, deze stap grotendeels nog niet gemaakt. De “commerce” -sites vertellen u wat er te koop is en laten u vervolgens een bestelling plaatsen bij de groothandel, distributeur of wederverkoper waar u het product altijd hebt gekocht.
De groothandelaren, distributeurs en wederverkopers in de B2B-toeleveringsketen hebben natuurlijk ook hun catalogi gedigitaliseerd, maar ook zij hebben moeite om online te verkopen.
In deze whitepaper worden de verschillende manieren waarop de B2B sector directe verkoop kan verkennen en aan het verkennen is onderzocht. B2B-beslissers weten dat dit een uitdaging is, maar toch besluiten ze om e-commerce centraal te stellen in hun strategische ambitie. Je leest wat er achter deze horizon ligt, waardoor e-commerce niet het uiteindelijke doel is, maar een belangrijke stap op weg naar een verzekerde maar steeds veranderende toekomst.