Ecommerce Marktplaats Strategie: de kracht van hyperautomatisering
E-commerce loopt voorop als het gaat om het omarmen van nieuwe technologieën en processen en staat bekend als een wereldwijde ‘early adopter’. In het meest recente Europese onderzoeksrapport van Jitterbit wordt de nieuwste iteratie – de ontwikkeling van marktplaatsen – nader onderzocht en gekeken hoe retailers hier de voordelen van benutten en de uitdagingen het hoofd bieden.
Hoewel e-commerce zich in de loop der tijd heeft gevestigd als een early adopter van nieuwe technologieën en innovaties, lopen retailers achter op het gebied van marktplaatsen.
Dit rapport is de eerste in zijn soort die de kansen en uitdagingen – waarmee retailers worden geconfronteerd – in kaart brengt. Dit onafhankelijke onderzoek laat zien welke platforms het populairst zijn, wat retailers vinden van hun huidige marktplaatsstrategie en hoe ze van plan zijn hun processen te stroomlijnen om concurrerend te blijven op de alsmaar veranderende marktplaatsen. Ook bevat het rapport praktische stappen die retailers kunnen zetten om hun huidige en toekomstige aanwezigheid op de marktplaatsen te vergroten.
Een van de belangrijkste bevindingen is dat 88 procent van de retailers overweegt een eigen marktplaats op te zetten, maar dat maar liefst 78 procent zegt het een uitdaging te vinden om op marktplaatsen te verkopen. Dit rapport laat er geen twijfel over bestaan dat het marktplaatsmomentum aanhoudt; alle retailers in het onderzoek geven aan dat ze verwachten de komende vijf jaar op marktplaatsen te (blijven) handelen.