Bekijk

Bekijk
0
3.3k
Channel: B2B online

E-commerce platformen in de nabije toekomst

Huub Vermeulen, CEO bol.com, en Alexander Graf, platform-expert en oprichter van Spryker, bespreken hoe platforms, merken en retailers op de best mogelijke manier kunnen samenwerken. Platforms worden steeds complexer. De integratie van on- en offline kanalen en nieuwe apparaten maakt het er ook niet gemakkelijker op. Fabrikanten en merken richten zich niet langer uitsluitend op het bouwen van een eigen e-commerce-infrastructuur, maar ontwikkelen een platform strategie waarin zij de verkoop op platformen als Amazon, Tmall, Zalando en bol.com omarmen. Retailers daarentegen voelen zich in toenemende vermalen en willen nu zelf platform worden. Hoe gaan we verder?

Onder leiding van Krijn Schuurman (Emerce) gaan Huub Vermeulen (bol.com) en Alexander Graf (Spryker) met elkaar in gesprek over vragen als:
  • Hoe ziet het B2B-landschap eruit in termen van platformen? En over 5 tot 10 jaar? Zal het landschap volledig veranderen?
  • Hoe kunnen retailers en platformen samen groeien?
  • Hoe kunnen marktplaatsen worden ingebed in een succesvolle kanaalstrategie?
  • Is er ruimte voor meerdere platformen in één markt. En wat is er in Nederland veranderd door de markttoegang van Amazon?
  • Hoe kun je relevant blijven voor je lokale klanten en partners?
Sprekers:
  • Huub Vermeulen – Algemeen Directeur bij Bol.com. Na zijn studie “technische computerkunde” vervult Huub een aantal technische en daarna technisch/commerciële functies bij Philips, Bosch Rexroth en CAE. In 1998 start hij als operations director bij Docdata Benelux en vervolgens wordt hij managing director bij Docdata e-commerce fulfillment. Huub maakt de overstap naar bol.com in 2001 en daar wordt hij Directeur Operations & Fulfillment. In die rol is hij eindverantwoordelijk voor onder andere klantenservice, betalingsverwerking en logistiek. Sinds 1 september 2017 is hij Algemeen Directeur van bol.com.
  • Alexander Graf – Founder & CEO bij Spryker Systems GmbH. Als medeoprichter en CEO van Spryker is Alex een visionair in e-commerce met meer dan 20 jaar ervaring in het analyseren van zakelijke trends in de handel en auteur van talloze artikelen en boeken, waaronder ‘The E-Commerce Book’. Voordat hij Spryker oprichtte, was Alex medeoprichter van tal van online bedrijven, waaronder het toonaangevende digitale adviesbureau Etribes in Duitsland, het toonaangevende Amazon Agency Factor A in Europa en de eerste Unicorn AboutYou in Hamburg.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

 

Redactie