Download

Download
0
4.8k
Channel: PIM

De elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub (UDH)

De Universal Data Hub (UDH) is een relatief nieuw onderdeel van de marketingstack. Met een UDH kun je klantdata centraliseren, hierdoor werken alle systemen binnen je organisatie met gestandaardiseerde en uniforme klantdata. Deze data kun je vervolgens gebruiken voor het optimaliseren van de online klantbeleving. Lees in deze whitepaper wat een Universal Data Hub is, wat de belangrijkste voordelen zijn en wat de elf belangrijkste functionaliteiten zijn.

Een toekomstbestendige datastrategie met een Universal Data Hub

Marketingtechnologie verandert continu en het is belangrijk dat ondanks deze veranderingen je digitale ecosysteem optimaal blijft functioneren. Uniforme klantdata is het fundament van een succesvolle en toekomstbestendige datastrategie. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een toekomstbestendige en flexibele datastrategie. Wat is de rol van een UDH? Lees het antwoord in deze whitepaper van Tealium. De whitepaper gaat in op:

  • De elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub.
  • De vier kernbegrippen bij het ontwikkelen van een datastrategie.
  • Het optimaliseren van de customer experience met een Universal Data Hub.
De elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub

Deze whitepaper beschrijft de elf belangrijkste functionaliteiten van een Universal Data Hub.

  1. Gegevensverzameling.
  2. Segmentatie.
  3. Ondersteuning van verschillende soorten data.
  4. Gegevensdistributie.
  5. Profilering.
  6. Richtlijnen voor het verwerken van data en het automatiseren van processen.
  7. Omnichannel mogelijkheden.
  8. Realtime beschikbaarheid van data.
  9. Programmatische levering.
  10. Client- en server-side integratie.
  11. Gebruiksvriendelijk.
De basisprincipes van een Universal Data Hub (UDH)

Om de kernfunctionaliteiten te waarborgen en de juiste organisatorische focus te behouden volgt een UDH vier basisprincipes:

  1. 1st Party data First: als bedrijf moet je op een verantwoorde manier met data omgaan. Een UDH focust zich op first party data.
  2. Flexibiliteit: een UDH verwerkt alle soorten data, van digitaal (klikken en vertoningen) tot gebruikersinformatie. Hiervoor maakt het gebruik van meerdere datamodellen -en bronnen.
  3. Vendor neutraal: een UDH is het fundament van je digitale ecosysteem. Een UDH richt zich uitsluitend op gegevensbeheer, dit maakt het mogelijk om dit platform met andere software en services te integreren.
  4. Realtime: een hoge beschikbaarheid van klantdata is belangrijk om je ecosysteem te blijven voeden met realtime gegevens. Dit zorgt ervoor dat je datastrategie toekomstbestendig is en ben je in staat om in te spelen op de cross-device behoefte van de gebruikers.

Lees in de whitepaper hoe je een UDH integreert met marketing clouds en big data oplossingen. Daarnaast beschrijft de whitepaper welke voordelen een UDH biedt bij het koppelen van de verschillende systemen binnen je marketingstack.

Redactie Emerce