Bekijk

Bekijk
0
2.3k

E-mailmarketing Masterclass #1: Best practices customer journey optimalisatie

Deze eerste editie van de vijfvoudige masterclass serie gaat over het optimaliseren van de customer journey met e-mail. Laat je inspireren door praktijkvoorbeelden van Kees Smit Tuinmeubelen.

Haal maximaal rendement uit e-mail door customer journey optimalisatie

Meer omzet uit e-mail – dat wil iedereen. Maar als je alleen stuurt op conversie dan laat je kansen liggen. De conversie vindt vaak plaats achterin de klantreis. E-mailmarketing kan hieraan een grote bijdrage leveren. Voordat iemand dit punt bereikt zijn er verschillende contactmomenten geweest die aandeel hebben gehad in deze aankoop. In veel gevallen zit e-mailmarketing niet helemaal aan het einde van dit pad. Zou je iedere e-mailcampagne dan af moeten rekenen op conversies? Of kijk je naar de bijdrage van e-mailmarketing in de totale klantreis?

De oplossing: focus op de totale klantreis en kies de contactmomenten waarin e-mail het meest ideale medium is en welk probleem het kan oplossen. E-mail kan bijvoorbeeld voorin de funnel bijdragen aan leadgeneratie, maar ook aan het einde van de funnel als service-kanaal en dus aan loyaliteit. Ontdek hoe je e-mailmarketing door hele customer journey succesvol kunt inzetten.

Thema’s van dit webinar:
  • Hoe je de hele customer journey het beste inricht met e-mail
  • Inspirerende praktijkvoorbeelden van Kees Smit Tuinmeubelen
  • Wat de grootste verschillen zijn tussen B2B en B2C bij het inrichten van de customer journey
Sprekers:
  • Jasmijn Hemersma – Head of E-mail bij Adwise – Your Digital Brain. Jasmijn, ook genomineerd voor e-mail professional van het jaar 2016, maakt er een sport van om bedrijven te adviseren hoe meer resultaat te behalen door middel van e-mailmarketing. Als hoofd e-mail adviseert zij dagelijks grote en aansprekende organisaties zoals Kees Smit Tuinmeubelen, Electro World, Beter Bed, HP, Ministerie van Buitenlandse Zaken, Edding en Disney On Ice
  • Jasper Witte – E-mail Expert bij Copernica Marketing Software. Jasper, vakjurylid voor de “Dutch Search Awards” bij het onderdeel marketing automation, is een expert op het gebied van e-mail marketing software. Hij weet dan ook als geen andere wat de laatste ontwikkelingen en technische mogelijkheden zijn binnen e-mail marketing.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie