Bekijk

Bekijk
0
4.7k

De winnende e-mailmarketingstrategie voor klantretentie van Corendon hotels & resorts

Wie gaat voor lange termijn winst richt zich op acquisitie én retentie. Vaak wordt gedacht dat klantretentie alleen van toepassing is op de FMCG-branche, maar ook binnen fashion, home & living en bijvoorbeeld travel speelt het een sleutelrol. Wanneer je grote volumes draait en veel klantdata tot je beschikking hebt, kun je retentie zelfs gaan voorspellen – in welke branche je ook opereert en wat voor product of dienst je ook verkoopt. In dit webinar leer je hoe je klantretentie bewerkstelligt met e-mailmarketing, met praktijkvoorbeelden van Corendon Hotels & Resorts.

E-mail is een interessant marketingkanaal om retentie te bewerkstelligen. Het geheim zit hem in het vinden van aansluiting bij de betreffende productlevenscyclus en het inzien van de mogelijkheden. Maar hoe pak je dit concreet aan? Waar moet je rekening mee houden? En waar schuilen valkuilen? Martin de Boer (marketing directeur Corendon Hotels & Resorts), Johan Smits (mede-eigenaar Yellowgrape) en Jasper Witte (e-mailexpert Copernica) delen succesvoorbeelden en tips die je morgen kunt toepassen in je eigen business.

Thema’s van dit webinar:
  • Hoe je klantretentie met e-mail succesvol toepast
  • Acquisitie versus retentie als basis voor je online marketing strategie
  • Het belang van data en de kracht van voorspelbaarheid
  • Hoe Corendon deze lessen succesvol toepast tijdens de coronacrisis
Sprekers:
  • Martin de Boer – Marketing Directeur bij Corendon Hotels & Resorts. Na eerst actief te zijn geweest binnen Corendon Touroperator is hij nu meegegaan in het nieuwe avontuur van Atilay Uslu en Corendon Hotels & Resorts. Het grootste hotel van Benelux, Corendon Village Amsterdam werd geopend met een spectaculaire plaatsing van een Boeing747 in de tuin.
  • Johan Smits – Founder/Managing Director bij Yellowgrape. Nog voor hij de studiebanken verliet, stortte Johan zich op de wondere wereld van e-commerce. In zijn huidige bedrijf Yellowgrape, dat hij samen oprichtte met compagnon Rik van den Wijngaard, komt alle ervaring samen. Johan is fervent voorvechter van de strategische benadering, waarbij e-commerce een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering is. Geen halve maatregelen: de kracht zit in de synergie.
  • Jasper Witte – E-mail Expert bij Copernica Marketing Software. Jasper, vakjurylid voor de “Dutch Search Awards” bij het onderdeel marketing automation, is een expert op het gebied van e-mailmarketing software. Hij weet dan ook als geen andere wat de laatste ontwikkelingen en technische mogelijkheden zijn binnen e-mailmarketing.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.
Je bent klaar om te downloaden
Download

Redactie