Bekijk

Bekijk
0
5.4k

Experience economy: De customer experience transformatie van Unipart

De drie belangrijkste verwachting van de Nederlandse consumenten zijn gebruiksvriendelijkheid (48 procent), post-aankoop beleving (64 procent) en herkenbaarheid (43 procent). Ook de opties voor zakelijke kopers nemen toe. De belangrijkste ontwikkelingen in B2B Commerce zijn dat 55 procent van de zakelijke kopers verwacht meer dan de helft van hun aankopen online te gaan doen. Ook wordt er waarde gehecht aan een snel aankoopproces (22 procent). 82 procent geeft aan dat ze Amazon voor zakelijke aankopen hebben gebruikt. Hoe vertaal je deze inzichten naar een gepersonaliseerde customer experience?

Webinar: De customer experience transformatie van Unipart

Centraal in dit webinar staat de  customer experience transformatie van distributeur Unipart. Henk Mensinga (Youwe) en Rick Wichgers (Magento Commerce) gaan in op de volgende vier thema’s:

  • Systeemintegraties
  • Reduceren van silo’s
  • Marketplacestrategie
  • Adoptie van nieuwe features
Een selfservice platform voor consumenten en zakelijke kopers

Henk Mensinga vertelt in dit webinar hoe Youwe samen met Unipart een selfservice platform heeft ontwikkeld. Er wordt ingezoomd op het Unipart network, het platform voor particuliere auto eigenaren. Het doel van dit platform is om consumenten te ontzorgen bij het doen van tijdige onderhoudsbeurten en reparaties. En informatie te geven over de beschikbaarheid van autogarages.

Het B2B platform is gebouwd rondom het ECC ERP-oplossing van SAP en voorziet zakelijke kopers van informatie over prijzen, voorraad en transactiehistorie.

De digitale ruggengraat van Unipart’s platform

Om de B2B2C wens van Unipart te realiseren is voor het Magento Commerce platform gekozen. Hoor in het webinar hoe de e-commerce architectuur is opgebouwd. Ook vertelt Henk Mensinga uit welke onderdelen de ERP-Magento integratie bestaat. Enkele voordelen van deze integratie zijn:

  • Realtime synchronisatie zorgt voor accurate data.
  • Controle over het managen van complexe businessmodellen en scenarios.
  • Efficiency door gestandaardiseerde ERP- en e-commerce integratie.

Hoor ook wat de best practices zijn op het gebied van ERP- en e-commerce integraties.

Ray Bogman