0
9.4k

Experimenteren: wat is het precies en hoe zet je het in?

Een veelvoorkomende misconceptie is dat er vaak gedacht wordt dat experimenteren alleen bestaat uit A/B testen. Dus het puur testen van twee verschillende versies van bijvoorbeeld een pagina of een button op de pagina. Maar experimenteren is veel meer dan dat en bekijkt het juist vanuit een bredere lens.

Door experimenteren onderdeel te maken van alle processen en elementen van je website of webshop kun je er zoveel mogelijk uithalen en je content continue optimaliseren. Op basis van hypotheses, die je baseert op data, wil je het ‘iets’ kunnen bepalen. Het experiment gaat je dus helpen om de hypotheses die zijn ontwikkeld te kunnen bevestigen of te ontkrachten.

In dit whitepaper

  • Misvattingen over experimenteren.
  • Waar en hoe je kunt experimenteren op een digitaal platform.
  • Soorten experimenten, van A/B test tot personalisatie.
  • De juiste cultuur creëren om te experimenteren.

Na het lezen van dit whitepaper weet je wat het belang van experimenteren is en kan je zelf aan de slag met het uitvoeren van je eigen experimenten.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Redactie