Beluister podcast

Beluister podcast
0
5.592

Future proof: Go big and go niche or go home

Amazon komt naar Nederland, Google zal niet meer het startpunt van de consument zijn en same day delivery wordt de standaard. En wat wordt de rol van multibrand retailers leaders? In hoeverre maken deze marktontwikkelingen een nieuwe aanpak noodzakelijk?

Krijn Schuurman bespreekt het met mede-oprichter van FashCom Stijn Kruijssen in de nieuwe, maandelijkse podcast van Emerce en Awin.

Go Big and Niche or go Home

De klant centraal stellen lijkt de oplossing. Maar aandeelhouders kiezen elk jaar nog steeds voor verlies in ruil voor marktaandeelwinst. Dat is misschien wel goed  voor de consument maar niet voor de markt , aldus Kruijssen.

Volgens beide heren moet het roer om. Zowel bij grote als kleine spelers. Organisaties moeten de balans zien te vinden tussen de klant centraal zetten tegen alle kosten en kijken naar wat de consument echt wil.  Voor wie voeg je waarde toe en tegen welke prijs?  Is de stelling : Go Big and Niche or go Home hierop het antwoord?

Thema’s van deze podcast:
  • Hoe maak je je business future proof?
  • Hoe zorg je dat je relevant blijft voor je huidige partners?
  • Personalisatie in een niche markt.
  • Customer centricity, onderdeel van je bedrijfsvoering of een strategie?
Over de sprekers
  • Krijn Schuurman (moderator) heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito-business modellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio waaronder BNR Nieuwsradio.
  • Stijn Kruijssen (FashCom) is mede-oprichter van FashCom, het bedrijf achter o.a. de webshops Boxers.nl en Sokken.nl.

Emerce en Awin ontwikkelen een reeks maandelijkse podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals aan de tand voelt over urgente onderwerpen én naar hun vergezichten vraagt.

Redactie Emerce