Download

Download
0
4.4k

Gamification integreren in je marketingstrategie? Gebruik deze praktische tips

Uit het onderzoek ‘marketingtrends van 2020’ van Qualifio blijkt dat first-party data essentieel is voor bedrijven en dat personalisatie het belangrijkste onderdeel is geworden van marketingcampagnes. Het genereren van leads en het creëren van goede content, waarmee je jouw doelgroep betrekt bij jouw merk, is voor iedere marketeer een uitdaging. Gamification biedt kansen.

Hoe je gamification kunt gebruiken om gegevens te verzamelen en voor leadgeneratie

Hoe kan gamification zorgen voor meer engagement en nieuwe leads? En hoe leer je jouw bestaande klanten en prospects beter kennen aan de hand van (online) games? Dit eBook beschrijft hoe gamification kan worden ingezet als tool voor klantenbinding. Dit eBook gaat in op:

  • De kansen van gamification voor marketing.
  • De psychologische effecten van gamification.
  • Hoe gamification de bedrijfsresultaten verbetert.
De kansen van gamification voor marketeers

Tegenwoordig is het verkrijgen en vasthouden van de aandacht van de consument de grootste uitdaging van marketeers. Onderzoek toont aan dat de meeste mensen enthousiast worden van wedstrijden en spelletjes. Steeds meer marketeers maken dan ook gebruik van spelprincipes en speltechnieken. Lees in het eBook wat de voordelen van gamification zijn. Lees ook wat de visie van Tom Legacy (Ticketmaster) op deze marketingtechniek is.

De psychologische effecten van gamification

Gamification helpt je bij het enthousiasmeren, vermaken en betrekken van je doelgroep bij je product, dienst of merk. Een geslaagde gamification-campagne entertaint bestaande klanten en zorgt ervoor dat prospects producten of diensten op een leuke en interactieve manier (beter) leren kennen. Lees in het eBook hoe je een effectieve gamification-campagne ontwikkeld.

De impact van gamification op de bedrijfsresultaten

Gamification zorgt ervoor dat de aandacht van de consument langer kan worden vastgehouden, nieuwe leads verzameld kunnen worden en bestaande klanten behouden worden. Het eBook beschrijft hoe klanten van Qualifio gamification hebben ingezet voor het:

  • verzamelen van data en het genereren van leads (Eggo en Ducray);
  • verhogen van customer engagement met multichannel campagnes (PSG en Dr. Oetker);
  • bevorderen van customer loyalty (Purina en Colruyt).

Evelien Molenaar