0
17,4K
Channel: E-commerce

Google shopping strategie in een snel veranderende markt

Google Shopping is het belangrijkste traffic kanaal binnen e-commerce. Dit wil je maximaliseren en hierin wil je zo snel mogelijk op trends inspelen. De algoritmes van Google zijn niet altijd snel en effectief genoeg. Hoe ga je hiermee om? In dit whitepaper lees je over een geteste strategie die ook kan worden toegepast op andere webshops.

Voor een webshop met meer dan 10.000 producten bleek uit de data dat het te lang duurde voordat automatische biedstrategieën en Smart Shopping effect hebben. Ondanks grote hoeveelheid data kan het tot 4 weken duren voordat een algoritme iets écht goed oppakt.

Door gebruik van eigen data kan je de algoritmes boosten. De geïmplementeerde strategie leent zich sterk voor partijen die veel te maken hebben met verschillen in korte termijn en lange termijn resultaat. Bijvoorbeeld door hevige concurrentie en veel prijswisselingen in de markt. De strategie in dit whitepaper is voornamelijk interessant voor bedrijven die veel groei uit Shopping halen en moeten inspelen op korte termijn resultaat.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Mike Bouwman