Download de whitepaper

Download de whitepaper
0
0

Handleiding voor een goede start met personalisatie

Met de juiste tools kan je vandaag al starten met het toepassen van personalisatie voor het verhogen van de effectiviteit van je website en omnichannel marketingcampagnes, ongeacht hoe groot je organisatie of budget is. Eenvoudige website-personalisatie kan al leiden tot het verbeteren van de return on investment (ROI) van je marketingcampagnes.

Handleiding: personaliseren in e-commerce

Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je kunt starten met personalisatie. De whitepaper gaat in op:

  • Het ontwikkelen van buyer personas.
  • Personaliseren op basis van gedrag.
  • Drie manieren om beter te personaliseren.
De voordelen van personalisatie

Lees in de whitepaper hoe de Alior Bank (uit Polen) is gestart met gepersonaliseerde websitecontent en welke resultaten zij hiermee hebben behaald. Daarnaast wordt in deze whitepaper antwoord gegeven op wat de belangrijkste redenen zijn voor personalisatie.

Start met personalisatie

Als je gaat starten met personalisatie dan is het belangrijk om dit in het begin zo simpel mogelijk te houden en complexe scenario’s te vermijden. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld uit de reisbranche wordt uitgelegd hoe je kunt starten met personalisatie. De whitepaper gaat in op:

  • Buyer personas: het ontwikkelen van klantprofielen op basis van data.
  • Content: de belangrijkste bouwstenen voor een succesvolle contentstrategie.
  • Personalisatie: personaliseren op basis van online klantgedrag.
Drie manieren voor betere personalisatie

De mogelijkheden voor het toepassen van personalisatie zijn eindeloos. Deze whitepaper beschrijft drie manieren hoe je kunt personaliseren, dit wordt uitgelegd aan de hand van praktijkvoorbeelden. De whitepaper beschrijft:

  • Betrokkenheid: denk als je klant en zorg dat je de customer experience versterkt.
  • Customer journey mapping: krijg inzicht in hoe de klantreis eruit ziet en hoelang deze duurt.
  • Respecteer privacy en voeg waarde toe: de basis voor succesvolle personalisatie is een goede klantrelatie.
Inhoud
  • Waarom personalisatie belangrijk is
  • Wat houdt personalisatie in?
  • Waarom je personalisatie nu nodig hebt
  • De voordelen
  • Start met personalisatie
  • Drie manieren voor betere personalisatie
  • Personaliseer nu
  • Referenties
  • Contactinformatie

Rasmus Skjoldan