0
11,4K
Channel: Communicatie

De handleiding voor een sterke tone of voice

Het formuleren van een goede tone of voice is wellicht één van de moeilijkste dingen. Dit eBook beschrijft wat de onderdelen van een goede  tone of voice zijn en waarom het belangrijk is voor je bedrijf.

Het eBook in het kort

Verschillende experts delen in dit eBook hun visie op het ontwikkelen van een sterke 
’Tone of Voice’. Ook worden er een aantal handvatten en hulpmiddelen aangereikt om je eigen tone of voice te ontwikkelen.

Het eBook op hoofdlijnen:

  • Wat een tone of voice inhoudt.
  • Waarom het een belangrijk onderdeel is.
  • Hoe je een eigen tone of voice ontwikkelt.
  • Hoe je de tone of voice succesvol binnen het gehele bedrijf doorvoert.

Je vindt ook praktisch advies van experts en het eBook bevat een stappenplan, voorbeelden en worksheets.

De voordelen van een goede tone of voice

Het formuleren van een sterke en duidelijke tone of voice biedt vele voordelen. De zes belangrijkste zijn:

  • Het maakt je als merk menselijk.
  • Consumenten kunnen zich met je merk identificeren.
  • Je bouwt aan een vertrouwensrelatie met prospects.
  • Een sterke positie als thought leader.
  • Het brengt focus aan in de gehele organisatie.
  • Het maakt je uniek (onderscheidend vermogen).

Het identificeren van je merkwaarden

Voordat je aan de slag kan met het ontwikkelen van je eigen tone of voice is het eerst belangrijk om in kaart te brengen waar je nu staat en wat je belangrijkste merkwaarden zijn. Voor het bepalen van je merkwaarden worden in dit eBook drie benaderingen beschreven: outside-in, inside-out of een combinatie van beiden.

Om tot de definitieve merkwaarden te komen kun je gebruik maken van de tabel ‘Three Value Framework’. Deze tabel is opgenomen in het eBook.

De onderdelen van een tone of voice

In het eBook worden de verschillende typen tone of voice met elkaar vergeleken, op deze manier kan je direct identificeren welk type het beste bij je eigen merk past. Ook wordt ingegaan op de 12 belangrijkste elementen van een tone of voice.

Het uitrollen van je tone of voice

Nu je een tone of voice hebt is het natuurlijk belangrijk dat je hiervoor draagvlak creëert. In dit document worden 10 tips gegeven voor het uitrollen van je tone of voice. En hoe je het succes van je tone of voice meetbaar kan maken.

Experts

Bij de ontwikkeling van dit eBook hebben de volgende experts bijgedragen:

  • Tom Albrighton (ABC Copywriting)
  • Dr. Andrew Bredenkamp (Acrolinx
  • Harriet Cumming (Distilled)
  • Liz Doig (Wordtree)
  • Doug Kessler (Velocity Partners)
  • Neil Taylor (The Writer)
  • Chris West (Verbal Identity)

Inhoud

Dankwoord
Hoofdstuk 1
Introductie tone of voice
Definitie tone of voice
Zes redenen waarom Tone of voice belangrijk is
Een nieuwe tone of voice voor kleine bedrijven
Hoofdstuk 2
Identificeren van merkwaarden
Ben je er klaar voor?
Waar sta je nu?
Het begint met je merk
Merkwaarden, Outside-In
Merkwaarden, Inside-Out
Raamwerk voor merkwaarden
Van waarden naar tone of voice
Menselijk, warm, vriendelijk, benaderbaar is geen tone of voice
Hoofdstuk 3
Het definiëren van een tone of voice
Typen tone of voice
12 Elementen van tone of voice
Mixing it up
Realistisch of Ambitieus
Praktijkvoorbeeld: Sprint
Hoofdstuk 4
Het uitrollen van je tone of voice
Het ontwikkelen van een tone of voice richtlijn
10 Tips voor het uitrollen van je tone of voice
Have Tone, Will Travel
Het meten van succes
De toekomst
Conclusie
Bijlagen
Over Acrolinx

Je bent klaar om dit e-book te downloaden
Download e-book

Redactie Emerce