Download

Download
0
4.4k
Channel: B2B online

Headless commerce: De nieuwe ‘silver bullet’ in e-commerce?

Consumenten kopen niet enkel producten, ze kopen belevingen. Om concurrerend te blijven moeten organisaties hun producten- en dienstenaanbod aanpassen aan de (huidige) behoeften van consumenten. Het optimaliseren van de customer journey en experience is inherent aan elkaar verbonden. COVID-19 heeft de groei van e-commerce als nooit tevoren versneld. Gevangen door lockdowns en op hun hoede voor mogelijk besmettingsgevaar, hebben veel mensen hun winkelgewoonten naar online veranderd – sommige zelfs voor de eerste keer. In tijden als deze is een flexibele architectuur essentieel om als organisatie wendbaar en flexibel te blijven om groei te stimuleren en te behouden.

Dit kun je doen door de frontend los te koppelen van de backend, dit wordt ook wel ‘headless’ genoemd. Het stelt e-commerce bedrijven in staat om snel en efficiënt een platform te bouwen en te optimaliseren. Hierdoor kunnen ze gemakkelijk wijzigingen implementeren en componenten schalen die hun klantbehoeften en bedrijfsdoelen ondersteunen. Je leest er alles over in deze whitepaper.

De belangrijkste uitdagingen in het digitale landschap

Naarmate de technologie evolueert, is de (winkel)ervaring een belangrijke onderscheidende factor voor klanten geworden. Om te kunnen concurreren, moeten bedrijven de flexibiliteit hebben om aan de steeds veranderende verwachtingen van gebruikers te voldoen. Om op deze markt te slagen, moeten organisaties op alle gebieden een flexibele aanpak hanteren. De whitepaper beschrijft de twee belangrijkste uitdagingen. En lees ook waarom de consument de belangrijkste drijfveer is voor customer experience optimalisatie (CXO).

Innovativiteit en schaalbaarheid met headless commerce

Deze whitepaper beschrijft waarom het belangrijk is om je e-commerce platform te bouwen op een headless-architectuur. Deze nieuwe aanpak maakt het mogelijk om een netwerk van zelfstandige componenten te creëren, onafhankelijk verbonden via API’s. Lees in deze whitepaper:

  • Wat de voordelen van een headless commerce architectuur zijn;
  • Hoe een headless commerce architectuur eruit ziet;
  • Welke IT-uitdagingen deze aanpak oplost.
Is headless commerce de nieuwe ‘silver bullet’ in e-commerce?

Voor bedrijven die zich richten op het bieden van geavanceerde klantervaringen, kan een headless-architectuur een goede oplossing zijn. Voordat je overstapt is het belangrijk om een aantal zaken in overweging te nemen. Beschikt je over de juiste technische mensen die de onderlinge afhankelijkheid tussen afzonderlijke componenten begrijpen en deze goed kunnen beheren? Heb je de capaciteit om de implementatie-infrastructuur voor verschillende componenten te beheren? Is er de mogelijkheid om meerdere leveranciers en kosten te beheren die gepaard gaan met het gebruik van meerdere individuele platforms?

Mehmet Olmez