Bekijk

Bekijk
0
2.7k
Channel: Marketing

Hoe een Black Friday (affiliate) strategie het jaar kan maken of breken

De opkomst van Black Friday in Nederland is niemand ontgaan. Ieder jaar groeien omzet en campagnes harder en nemen zoekvolume en vraag onder consumenten toe. Waar Black Friday zich eerder afspeelde op één dag, wordt nu soms een hele week gestunt. Black Friday snoept dan ook steeds meer transacties af van andere seasonality momenten, zoals Sinterklaas en kerst. Dit webinar leert je hoe je maximaal profiteert van dit in rap tempo groeiende event en reikt je handvatten aan voor een winnende affiliate strategie.

Lennart Ruigrok, business director bij Booming deelt de kansen voor je organisatie en identificeert hierin duidelijke verschillen tussen de mogelijkheden voor merken en retailers. Hij legt uit waarom je als merk met oude stock goud in handen hebt en gaat hij in op een essentiële vraag voor retailers: Hoe diep kan je gaan en blijft het nog steeds commercieel interessant?

Doe je niet mee dan kan je de boot rond de feestdagen ook missen, omdat steeds meer mensen hun feestdagen aankopen tijdens Black Friday doen. Bereid je voor op nieuwe inzichten en hapklare oplossingen aan de hand van sprekende voorbeelden.

Thema’s van dit webinar:
  • Aanbod: scherpe pricing plus de keuze voor welk assortiment
  • Beste kanalen om het aanbod aan te jagen
  • Waarde en type samenwerking van affiliate
Sprekers:
  • Lennart Ruigrok – Business Director bij Booming. Lennart is business director bij full service performance marketingbureau Booming en is inmiddels ruim 15 jaar actief op het gebied van e-commerce met een sterke focus op performance marketing kanalen zoals Affiliate. Als digital marketeer is hij jaren geleden begonnen met het uitgeven van een digitale gift voucher binnen de fysieke retail. Vervolgens is Lennart zich steeds meer een focus gaan leggen op e-commerce. Door te werken voor grote klanten in Travel, Telecom, Retail en Energie weet hij als geen ander wat het belang is van sturen op ROAS en ROI.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie