0
2.7k
Channel: Health

Hoe je digitale producten een boost kunt geven met gedragswetenschap

Deze whitepaper is bedoeld om je te inspireren en een diepgaand inzicht te bieden in hoe gedragswetenschap digitale producten kan verbeteren. Deze kennis zal je gedachten over de toekomst van het product sturen, helpen bij het maken van de routekaart en een betekenisvollere dialoog met productontwerpers bevorderen.

De paper is geschreven in de context van de gezondheidszorg. Het benadrukt het belang van gedragsverandering bij patiënten, vooral nu de focus in de gezondheidszorg verschuift van behandeling naar preventie. Nu we steeds duidelijker zien dat gedrag van patiënten een aanzienlijke rol speelt in het bereiken van positieve gezondheidsresultaten, zien we dus dat gezondheidsinnovaties in het komende decennium zich steeds meer zullen richten op gedragsverandering.

De whitepaper introduceert drie onderling verbonden onderwerpen: besluitvorming, gewoontevorming en motivatie. Het bespreekt hoe ‘nudging’ in digitale producten menselijke ‘decision-making biases’ kan beïnvloeden, biedt een framework voor het aanleren van gezondere gewoontes én onderzoekt de rol van gamificatie bij het behouden van motivatie.

Log in of meld je gratis aan om deze whitepaper te downloaden

Hans Pieter de Vries