0
2.0k
Channel: Health

Hoe je gedrag kunt beïnvloeden met digitale producten

Deze whitepaper heeft tot doel zorgprofessionals te inspireren door inzicht te bieden in hoe gedragswetenschap digitale gezondheidsproducten kan verbeteren, gezondere gewoontes kan bevorderen én de kwaliteit van leven kan verbeteren.

Het benadrukt het belang van gedragsverandering bij patiënten, vooral nu de focus in de gezondheidszorg verschuift van behandeling naar preventie. Nu we steeds duidelijker zien dat gedrag van patiënten een aanzienlijke rol speelt in het bereiken van positieve gezondheidsresultaten, zien we dus dat gezondheidsinnovaties in het komende decennium zich steeds meer zullen richten op gedragsverandering.

De whitepaper introduceert drie onderling verbonden onderwerpen: besluitvorming, gewoontevorming en motivatie. Het bespreekt hoe ‘nudging’ in digitale producten menselijke ‘decision-making biases’ kan beïnvloeden, biedt een framework voor het aanleren van gezondere gewoontes én onderzoekt de rol van gamificatie bij het behouden van motivatie.

Log in of meld je gratis aan om deze whitepaper te downloaden

Hans Pieter de Vries