Bekijk

Bekijk
0
3.0k
Channel: B2B online

Hoe Local SEO effectief onderdeel wordt van je digital marketingstrategie

Consumenten zoeken online steeds vaker naar plaatsen ‘in de buurt’. Uit de laatste cijfers van Google Trends blijkt zelfs dat in Nederland het aantal ‘near me’ zoekopdrachten de laatste twee jaar met 350 procent is toegenomen.

Volgens Google resulteert 34 procent van deze zoekopdrachten via desktop of tablet in een fysiek winkelbezoek, voor mobiele zoekresultaten is dit zelfs 50 procent. Spelen bedrijven daar adequaat op in? Het antwoord is ‘nee’, zo blijkt uit de nieuwe Local SEO Benchmark Rapport 2020 van Booming. En dat is een gemiste kans. Dit webinar legt uit hoe Local Search Optimalisatie een belangrijk(er) onderdeel van je digital marketing mix en strategie wordt.

Na deze sessie ken je de ins en outs van Local Search Optimalisatie en weet je op welke manieren je het kunt inzetten in een lokaal gerichte marketing strategie. Local SEO is voor vele organisaties een onmisbaar onderdeel van de digitale marketing mix.

Door het optimaliseren van je Google My Business (GMB) listings en rankings is het niet alleen mogelijk om meer bezoekers te trekken naar je winkels of meer leads binnen te halen. Het is ook een geschikt middel voor lokale zichtbaarheid en om promoties onder de aandacht te brengen. Tegenwoordig hebben bijna alle locaties een GMB listing, het profiel dat je ziet in Google Search en Google Maps. Dit is zelfs de belangrijkste plek waar potentiële klanten naartoe gaan als ze de openingstijden willen checken, je locatie willen bellen, of naar je locatie willen navigeren. Daarnaast toont Google vaker lokale zoekresultaten en je profiel op kaarten. 

In dit webinar illustreren Peter van de Graaf (partner bij Booming en SEO advanced trainer) en Clarissa Filius (Local SEO specialist) aan de hand van cases en voorbeelden, hoe je Local Search wél effectief onderdeel kunt maken van je digitale marketing mix.

 Dit webinar gaat dieper in op:
  • Waarom Local SEO juist nu relevant is; 
  • Hoe je potentiële klanten lokaal zoeken;
  • Een concreet stappenplan hoe je Local SEO integreert binnen je organisatie;
  • Insights uit het nieuwe Local SEO Benchmark Rapport 2020.
Sprekers:
  • Clarissa Filius – (Local) SEO specialist bij Booming. Clarissa Filius is (Local) SEO specialist bij Booming en werkt voor organisaties met tientallen tot honderden locaties, zowel nationaal als internationaal. Dit doet ze voor merken als Hunkemöller, Primera, HP, Trubendorffer en Van der Valk. In onder andere het Verenigd Koninkrijk, België, Duitsland, Spanje, Portugal, Italië en Mexico. En Clarissa heeft de eerste Local SEO training van Nederland opgezet.
  • Peter van de Graaf – Partner en SEO Manager bij Booming. Peter is mede-oprichter van Booming en ruim 20 jaar actief op het gebied van zoekmachinemarketing. Met kennis van en ervaring in de hegemonie van Google groeit hij continu mee met alle nieuwe ontwikkelingen. Peter wordt vaak gevraagd als trainer voor gevorderden. Hij heeft zijn kennis veelvuldig met zoekmachine marketing bureaus in binnen- en buitenland gedeeld.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie