Hoe Network Ten is getransformeerd naar een datagedreven televisienetwerk
In 2017 gaf het Australische televisienetwerk Network Ten, zonder datastrategie en zonder intern datateam, zichzelf 18 maanden de tijd om dertien nieuwe klantgerichte bedrijfsstrategieën te ontwikkelen en te implementeren. Eén probleem: hoe start een organisatie datagestuurde strategieën zonder team om ze te activeren?
Het begon allemaal met ‘skunkworks’
Josh Slighting neemt je mee in het transformatieproces van dit toonaangevende Australische televisienetwerk. Hij vertelt je onder andere hoe Network 10 data inzet als zakelijke mogelijkheid om creatieve beslissingen te maken, personalisatie toe te passen en gesegmenteerde doelgroepen aan te leveren aan (online) adverteerders. Het webinar gaat in op:
- De rol van een Customer Data Platform in Network 10’s engagementstrategieën;
- Het versnellen van automatisering om diepgaande gebruikersanalyses uit te voeren met schone, gecorreleerde gegevens;
- Hoe met succes een gepersonaliseerde gebruikerservaring levert op alle platforms.
Spreker:
Josh Slighting – Head of Data and Digital Audience bij Network Ten. Ervaren manager met meer dan 12 jaar ervaring in het helpen van bedrijven om de waarde en ROI van investeringen in datagestuurde en digitale mogelijkheden te maximaliseren. Josh behoort tot de AdNews Top 20 Emerging Leaders 2020.