Download

Download
0
4.886

Hoe sluit je aan op toekomstige UX verwachtingen van je betalende klant

Een goede (eerste) indruk straalt vertrouwen uit, dit geldt ook voor user experience (UX) in e-commerce. Consumenten van nu verwachten spannende aankoopreizen en continuïteit op al hun devices, ongeacht waar ze zich bevinden of hoe ze kopen.

Inzicht in de snel ontwikkelende e-commerce markt

In deze whitepaper deelt Rik van ‘t Hof, directeur Front-End Product Management bij Ingenico ePayments zijn inzichten over de dynamische e-commerce markt. Hij gaat in op:

  • De verandering van het (online) consumentengedrag
  • De customer experience kan verbeteren door een betere connectie met je doelgroep.
  • De sleutelelementen voor het verbeteren van de conversie en winkelervaring op alle platformen en apparaten.

In de whitepaper wordt elk punt uitgebreid toegelicht met praktijkvoorbeelden en onderbouwd vanuit marktonderzoek:

Het stroomlijnen van je betaalprocessen

Het bieden van een naadloze en consistente betaalervaring is geen sinecure. Voor winkeliers is het makkelijk om nieuwe betaaloplossingen te integreren, ongeacht de locatie en het apparaat. Zij hebben behoefte aan een systeem dat makkelijk te integreren is binnen het huidige systeemlandschap en bovendien optimaal inspeelt op de klantverwachting.

Big data de basis voor een succesvolle groeistrategie

Steeds meer betalingen worden gedaan via online platformen en kanalen. Een toename van het aantal online betalingen betekent ook meer data. Dit biedt online bedrijven nu meer dan ooit kans om deze informatie beter te benutten en daardoor:

  • Complete customer journeys te ontwikkelen.
  • Gebruikersengagement te verbeteren.
  • Conversie te vergroten.
  • Abandonment te verlagen.

Hierbij komt de veiligheid niet in het geding.

Veilig betalen in e-commerce

Vertrouwen is de sleutel tot succes bij online betalingsverkeer. Consumenten doen pas een aankoop als ze er zeker van zijn dat hun persoonsgegevens en betalingsdetails in veilige handen zijn. De verhalen over dat grote merken gehackt worden is niet in het voordeel van aanbieders van betaaloplossingen.

Eén van de belangrijkste conclusies uit deze whitepaper is dat tweederde van de consumenten nog steeds het meeste vertrouwen heeft in cash- en fysieke betalingen. Dit is tevens een belangrijke reden waarom veel consumenten terughoudend zijn om over te stappen op mobiel betalen.

In deze whitepaper worden een aantal handvatten aangereikt hoe je als merchant het online betalingsverkeer beter kan beveiligen en het vertrouwen van klanten te winnen en vast te houden.

De invloed van nieuwe technologieën op online betalen

Het optimaliseren van de gebruikerservaring was tot nu toe het belangrijkste doel bij de ontwikkeling van nieuwe e-commerce technologie.

De verwachting is dat nieuwe technologie het volledige aankoopproces gaan overnemen en een beslissende rol gaan verwerven. Door de digitalisering wordt het aantal interactiemomenten met klanten tot een minimum beperkt. Nieuwe technologie moet winkeliers gaan helpen bij het opbouwen en handhaven van de klantrelatie.

Over de auteur

Met meer dan 15 jaar ervaring in de fintech- sector heeft Rik van ’t Hof veel kennis over betalingen, e-commerce-technologie en customer journeys. In zijn huidige rol binnen de business unit Retail is Rik actief als directeur Front-End Product Management en als de tribe lead. Hierbij ligt zijn focus op customer experience en aanverwante technologie.

Rik van 't Hof