Bekijk

Bekijk
0
2.9k
Channel: Analytics

Hoe Univé zijn omnichannel analytics concreet maakt

Verzekeraar Univé ontwikkelt digital analytics door naar omnichannel analytics, om zo verzekerde klanten op het juiste moment, via het juiste kanaal te bedienen. Remco Westerik neemt je mee in de aanpak en deelt zijn learnings en de valkuilen.

De wens circuleert al jaren in de markt: een omnichannel aanpak waardoor alle bedrijfsprocessen op elkaar worden afgestemd en de klant altijd op een persoonlijke manier wordt bediend. Ongeacht het kanaal dat ze hiervoor gebruiken. De complexiteit in deze aanpak is groot.

Los van alle techniek die hierbij komt kijken, is ook de organisatie hiervan een uitdaging. Bij de transitie naar een omnichannelaanpak is het van belang dat je kleine stappen zet, continu waarde toevoegt en dat je kritisch blijft op je eigen voortgang.

Thema’s van dit webinar:
  • Challenge jezelf en je organisatie
  • Techniek en tools
  • Data privacy
  • Werken vanuit business cases
Sprekers:
  • Remco Westerik – Data strateeg bij Univé. Remco helpt als data strateeg binnen Univé de omnichannel strategie van Univé te realiseren. Hij is als product owner digital analytics verantwoordelijk voor de data van de website, mijn omgeving, app en het DMP/CDP. Remco is inmiddels 20 jaar actief in het analyseren van consumenten gedrag en hoe organisaties daarop kunnen inspelen. Met speciale focus op het koppelen van data tussen digitaal, telefoon en winkels/kantoren om de kanalenmix te optimaliseren.
  • Rogier Kramer – Senior Consultant Data Strategie bij Digital Power. Rogier heeft al 20 jaar ervaring in de wereld van data. Dit helpt hem bij het herkennen van veel voorkomende blokkades bij het introduceren van een datagedreven werkwijze, waardoor hij bedrijven goed kan helpen bij deze verandering. Hij is ook zeer geïnteresseerd in het definiëren van succes metrics en KPI’s.
  • Hans Voorn – Host. Strategie, marketing en sales op het internet is mijn kracht. Dingen echt laten werken. Het glas is half vol. Recht door zee. Wedstrijdzeilen, design, fotografie en wijn zijn mijn passies. Mijn motto: “Think Different.” Ik zit sinds 1995 in online commercie, 1998 Spin Award, 2008 eCommerce man van het Jaar. Bedrijven: HP, Apple, Olympus, InterimIC, Sunweb, Wehkamp, OMD, Jaap.nl, BuyYourWine.nl, TMG, NDC, Rituals. Jurylid bij de Dutch Interactive Awards.

Redactie