Download

Download
0
6.1k

Houd je vast aan dé negen digital marketingtrends van 2020

Hoewel het coronavirus voor onzekere tijden heeft gezorgd en veel verschuiving heeft veroorzaakt, blijven de primaire digitale kanalen die marketeers gebruiken ongewijzigd. Daarentegen zijn de online marketingkanalen belangrijker dan ooit.

Onderzoek: Dé negen digital marketingtrends van 2020

Criteo heeft onderzoek gedaan naar de negen belangrijkste marketingtrends van 2020, het resultaat is dit eBook. Het eBook is gebaseerd op inzichten van negenhonderd marketeers wereldwijd en hun visie op het besteden van hun marketingbudgetten. Verdiep je eens in:

  1. Display advertenties met de focus op de oriëntatie: Uit Criteo’s onderzoek ‘Shopper Story 2020’ blijkt dat slechts tien procent van de consumenten altijd koopt bij de eerste website die zij bezoeken. Lees in het eBook hoe je (betaalde) display advertenties kunt inzetten om consumenten te bereiken in de overwegingsfase.
  2. Instagram Checkout en TikTok ads: In 2019 heeft Instagram een bètaversie gelanceerd van Instagram Checkout. Deze functionaliteit heeft een omzetpotentieel van tien miljard in 2021 volgens analisten van de Deutsche Bank. Lees in het eBook wat je kunt doen totdat deze functionaliteit wereldwijd beschikbaar komt. Daarnaast heeft TikTok in 2019 een bètaversie gelanceerd van TikTok ads. Er wordt verwacht dat het advertentieaanbod in 2020 wordt uitgebreid.
  3. Data-driven direct e-mail: Direct e-mail is nog steeds één van de meest succesvolle marketingkanalen voor e-commercebedrijven voor customer engagement en winback-acties. Lees in het eBook welke resultaten NatureBox heeft bereikt met hun ‘ansichtkaart-campagne’.
  4. Mobile-first e-mailmarketing: Het wordt steeds belangrijker dat e-mails goed te leesbaar zijn op mobiele apparaten, dit blijkt uit cijfers van Litmus. Marketeer moeten goed nadenken over de content en het design van hun mailings.
  5. Spraakgestuurde content: Tegenwoordig zijn slimme speakers en spraakassistenten een gemeengoed. Daarom is het belangrijk om je content voice-proof te maken en de mogelijkheden van Alexa Skills en Google Actions te onderzoeken.
  6. Geoptimaliseerde content voor Google’s BERT: Om het potentieel van BERT te benutten moet je ervoor zorgen dat de content op je website gebruikersgericht is en inspeelt op de zoekintenties van online consumenten. Lees in het eBook hoe je dit doet.
  7. Responsive zoekadvertenties: In 2019 heeft Google de mogelijkheid voor responsive zoekadvertenties uitgerold. Er wordt verwacht dat deze advertentieoptie populairder wordt in 2020. Lees in het eBook wat de voordelen van dit advertentietype zijn en hoe je zelf een responsive zoekadvertentie ontwikkeld.
  8. Personalisatie en Interactiviteit: De laatste jaren moesten landingspagina’s korter en simpeler. Inmiddels zijn bedrijven aan het testen met interactieve en gepersonaliseerde landingspagina’s. Bekijk in het eBook hoe Airbnb dit aanpakt.
  9. Affiliate marketing met influencers: Bedrijven partneren steeds vaker met influencers om hun producten te promoten. Echter wordt dit steeds lastiger omdat in sommige landen de ‘likes’ worden verborgen. Lees in het eBook hoe je het potentieel influencer marketing zonder likes kunt benutten.

Pepijn Breijder