Download

Download
0
6.0k

Hyper personalisatie: de strategieën van toonaangevende e-commerce bedrijven

In het e-commeceveld zien we een belangrijke trend: klanten willen hypergepersonaliseerde kooptrajecten. In feite verklaarde 73% van hen dat*.

’s Werelds toonaangevende e-commercebedrijven als Ocado, Zalando, Asos en Wayfair zijn uitstekend voorbeelden van bedrijven die hyperpersonalisatie grootschalig toepassen. De lijst wordt langer en de hyperpersonalisatie van het aankooptraject wordt essentieel in de ogen van consumenten die nu gewend zijn hun lijstpaginarangschikkingen, productaanbevelingen of zoekresultaten aangepast te zien naar wat ze leuk vinden en/of willen kopen.

De verwachtingen op het gebied van personalisatie verschillende per segment waarin de retailer actief is.

  • Bij terugkerende aankopen is het de uitdaging om het inkoopproces vloeiender te maken. Hyperpersonalisatie moet de klant helpen om snel en gemakkelijk de juiste producten te vinden.
  • Bij impulsaankopen gaat het om real time interpretatie van wat consumenten op dat moment willen.
  • Bij overwogen aankopen gaat het om het laten zien van relevante producten voor hun project, afgestemd op afmetingen, gewicht of materiaal.

We hebben de best practices van e-commercekampioenen geanalyseerd op het gebied van hyperpersonalisatie en de voordelen van hun strategieën, zowel voor de eindgebruiker als voor de prestaties van de verkoperssite, samengevat in dit whitepaper.

Redactie