0
2.6k
Channel: B2B Digital

De impact van JavaScript tags op de snelheid en conversieratio van je website

Wanneer het aankomt op de overall performance van een website is er één overeenkomstig aspect; hij moet snel zijn. Verschillende onderzoeken tonen aan dat gedrag van online bezoekers direct gerelateerd is aan de snelheid van een website. Uit onderzoek blijkt ook dat de conversie en algemene klanttevredenheid aanzienlijk daalt als de website langzaam laadt.

De impact van JavaScript tags op de performance van je website

Dit eBook maakt de impact en de consequenties van JavaScript tags op de performance inzichtelijk. Ook wordt er een alternatief geboden voor het gebruik van tags op het gebied van A/B & MVT testen en website optimalisatie. Het eBook gaat in op:

  • Op welke manieren tags de website snelheid beïnvloeden.
  • De impact van website snelheid op de gebruikerservaring en conversie.
  • Het verschil tussen synchrone en asynchrone tags.
De verschillende soorten JavaScript tags

De meeste laadtijd van de pagina vindt plaats in de browser, waarbij JavaScriptcode een sleutelfactor is. JavaScript-tags hebben het grootste effect op de snelheid van je website. Beacon tags (analytische- en tracking tracking pixels) vertragen je website minimaal, terwijl andere tags continu van inhoud veranderen en de performance van je website zwaar beïnvloeden.

Daarnaast wordt in  het eBook ingegaan op content-swapping-tags. Deze tags worden vaak voor optimalisaties ingezet. De twee meest voorkomende varianten zijn:

  • Synchrone tags
  • Asynchrone tags
Tags verlagen de conversie

De verhoogde focus op paginasnelheid heeft veel succesverhalen opgeleverd van succesvolle JavaScript-programmering. Als je overweegt om JavaScript aan je websitecode toe te voegen is het belangrijk om de achterhalen wat de impact op de performance van je website is.

Vijf manieren van hoe JavaScrips tags de performance van je website beïnvloeden

Het eBook beschrijf de vijf meestvoorkomende manieren van hoe tags de snelheid en gebruikerservaring beïnvloeden. Dit zijn:

  1. Alle tags op je website worden tegelijkertijd geladen.
  2. De tags wijzigen de inhoud van je website pagina’s.
  3. De tag laadt bij een A/B test beide afbeeldingen.
  4. Alle tags maken gebruik van dezelfde laadomgeving.
  5. Het ophalen van code en variaties remt de optimalisatie.
De invloed van websitesnelheid op websitegedrag

Uit onderzoek van de Aberdeen Group blijkt dat één seconde vertraging lijdt tot zeven procent daling in conversies, een daling van elf procent in het aantal paginaweergaven en een daling van zestien procent in klanttevredenheid. Lees in het eBook wat de overige effecten zijn.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Maarten Plokker