Download

Download
0
3.3k

In vijf stappen naar een geoptimaliseerde e-mailcampagne

De gemiddelde Nederlander ontvangt tussen de veertig en zeventig e-mails per dag. E-mailmarketing is en blijft één van de hoogst converterende marketingkanalen. Uit cijfers van Litmus blijkt dat elke euro die je investeert in e-mailmarketing je ongeveer 38 euro oplevert. Helaas geld dit niet voor elke mail die je verstuurd. Hoe verbeter je de ROI van je verstuurde e-mails?

In vijf stappen naar een geoptimaliseerde e-mailcampagne

Data wordt met de dag inzichtelijker en technologie steeds geavanceerder, dit biedt kansen voor marketeers. Het stelt marketeers in staat om de performance van hun marketingactiviteiten actief te monitoren en bij te sturen waar nodig. Deze whitepaper beschrijft hoe je in vijf stappen je de effectiviteit en ROI van je e-mailcampagnes optimaliseert:

  1. Gebruik gepersonaliseerde pop-ups en pop-overs om je database te groeien: Pop-up formulieren zijn een goed kanaal voor het verrijken van je e-maildatabase. Het brengt bijvoorbeeld je nieuwsbrief duidelijk onder de aandacht en maakt het websitebezoekers gemakkelijk om zich in te schrijven.
  2. Het segmenteren van je e-maildatabase: Met slimme segmentatie kun je gepersonaliseerde campagnes opzetten, waarvan de resultaten vele malen beter zijn dan van algemene campagnes.
  3. Relevante productaanbevelingen: Het doen van relevante productaanbevelingen kan leiden tot een verhoging van je doorklikratio (CTR) van 300 procent.
  4. Gepersonaliseerde afbeeldingen in e-mails: Zodra iemand een e-mail opent, zijn het de beelden die de aandacht grijpen, voor herkenning zorgen en verlangens oproepen.
  5. Multistep cart abandonment e-mails: Met een effectieve cart abandonment campagne kan je een klant toch stimuleren om over te gaan tot een aankoop.

Lees in de whitepaper hoe je de beschreven tips kunt integreren in je e-mailmarketingstrategie.

Michael Linthorst