0
3.6k
Channel: Fashion

Zo integreer je Apple Pay, AliPay en Payconiq in je betaalstrategie

Online fashion is een groeiende branche waarbij marges en conversies ontzettend belangrijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van alle kledingaankopen wordt gedaan via internet. Een goede branding is van groot belang bij het bieden van een optimale winkelervaring, sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. In deze whitepaper lees je over de populairste en nieuwste betaalmethodes voor modewebwinkels. Ook kom je meer te weten over nieuwe business-modellen zoals subscription services.

Een toekomstbestendig betaalproces ontwikkelen? Gebruik deze tips

Betalen wordt als ‘pijn’ ervaren, dit is bewezen door diverse neuromarketeers. Maar hoe voorkom je dit? Deze whitepaper biedt handvatten voor het personaliseren van je betaalproces en hoe je van betalen een positieve ervaring kunt maken. De whitepaper gaat in op:

  • De vijf nieuwste betaalmethoden in fashion.
  • Hoe je het betaalproces personaliseert in online fashion.
  • Wat achteraf betalen voor je checkout, conversie en retouren doet.
De vijf nieuwste betaalmethoden in fashion

De meestgebruikte betaalmethoden in fashionretail zijn iDeal, PayPal en creditcards. Ook achteraf betalen en cadeaukaarten zijn onmisbaar geworden in de checkout van een online fashion store. Naast het aanbieden van de juiste betaalmethoden is het belangrijk om aandacht te besteden aan het mobiel proof maken van je betaalproces. 52 procent van de online betalingen wordt afgerond via een smartphone blijkt uit cijfers van Buckaroo. Deze whitepaper beschrijft de vijf nieuwste betaalmethoden in fashion:

  1. Achteraf betalen met Afterpay en Klarna.
  2. Internationale betaalmethoden zoals AliPay en WeChat Pay.
  3. Omnichannel betalen met Payconiq en iDEAL QR.
  4. Snel, veilig en internationaal betalen met PayPal.
  5. Mobiel en snel betalen met Apple Pay.

Lees ook in de whitepaper welke van eerder genoemde betaalmethoden het meest populair zijn in Nederland en welke e-commerceplatform het meest gebruikt worden door modewebwinkels.

Achteraf betalen leidt tot meer items in het winkelwagentje

Door de opkomst van online shoppen is het fysieke pashokje in de winkel verschoven naar de huiskamer van de consument. De betaaloptie ‘Achteraf betalen’ geeft consumenten meer vrijheid en de mogelijkheid om hun bestelling thuis rustig te bekijken en te passen. Uit cijfers van NetPanel blijkt dat online shoppers meer bestelen wanneer zij achteraf kunnen betalen. Is deze ontwikkeling een voordeel of nadeel voor online fashionretailers?

Uit onderzoek van AfterPay blijkt dat na aftrek van retouren de nettowinst van een webwinkel stijgt wanneer zij de achteraf betaalmethode aanbieden. Daarnaast zorgt een lange retourtermijn voor minder retourzendingen. Lees in de whitepaper wat de gemiddelde retourtermijn is binnen online fashion en wat de voordelen hiervan zijn.

Subscription services in de fashionbranche

Abonnementsdiensten zijn in opkomst en spelen in op de behoeftes van de moderne consument. Maar is een subscription verdienmodel ook voor de fashionbranche weggelegd? Volgens Kitty Koelemijer (Professor Marketing bij Nyenrode) is dit zeker het geval. De belangrijkste reden hiervoor is dat fashion steeds duurzamer wordt. Urban Outfitters en Nuuly tonen aan dat een subscription businessmodel in fashion absoluut levensvatbaar is.

Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Lars Smit