0
5.2k
Channel: Logistics

Internationale e-commerce: een enorme groeimarkt

Maar liefst 217 miljoen van de 286 miljoen Europese online consumenten hebben al eens producten uit het buitenland besteld en deze trend groeit nog steeds. Voor e-tailers wordt het tijd om vruchten te plukken van deze nieuwe trend, zodat ze hun bedrijf kunnen laten groeien.

Qua verzending kunnen e-tailers veel meer mogelijkheden aangrijpen dan ze zich wellicht zelf realiseren om zich te onderscheiden van de concurrentie. Een voorwaarde om ervoor te zorgen dat klanten een goede bezorgervaring hebben, is een strategie die aansluit bij de lokale voorkeuren van de klant en bij de geografische kenmerken van het land of de regio in kwestie.

Voorkeuren verschillen van land tot land en als e-tailer is het aan jou om deze verschillen te begrijpen, te omarmen en er passend op in te spelen door de leveringservaring aan elke markt aan te passen.

In deze whitepaper vertellen we online retailers hoe zij de volgende drie pijlers kunnen optimaliseren op internationale markten:

1. De leveringservaring
Verhoog het percentage heraankopen door klanten gelukkig te maken.
2. Carrier selectie
Internationale carrier vs. lokale marktleider? Kies de juiste.
3. Verzendingsvereisten
Landen hebben individuele verzendingsvereisten, hou daar rekening mee.

 

Download deze whitepaper
Onderwerpen:
Welke bezorgoptie is geschikt voor je bedrijf?
Vijf groeimarkten en hun voorkeuren voor verzending
Leveringsperformance als onderscheidende factor
Wensen en eigen lokale bezorghelden per land
Log in of meld je gratis aan om deze whitepaper te downloaden

Thijs Boots