Beluister podcast

Beluister podcast
0
4.6k

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

Black Friday barst ook dit jaar weer massaal los in Nederland, in 2018 valt Black Friday op vrijdag 23 november. De van oorsprong Amerikaanse traditie is inmiddels helemaal thuis in Nederland. In Amerika valt Black Friday altijd op de dag na Thanksgiving Day. Voor Amerikanen hét moment om inkopen voor de decembermaand te doen. Sinds enkele jaren is de koopgekte van Black Friday overgewaaid naar Nederland. Om mensen naar de winkels te trekken, adverteren veel (online) winkels met speciale aanbiedingen. De acties beginnen vaak al op donderdag, bereiken op vrijdag het hoogtepunt en lopen door tot Cyber Monday.

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland. Beide heren verwachten dat Black Friday komend jaar groter wordt dan ooit. Maar waar stopt het? Waar ligt het verzadigingspunt? Wanneer stap je als retailer in met acties? En wat betekent Black Friday voor je omzet en interessanter nog je marges?

Thema’s van deze podcast:

  • Hoe kun je als bedrijf inspelen op Black Friday?
  • De belangrijkste Black Friday trends & ontwikkelingen in Nederland
  • De kritische succesfactoren voor e-commerce succes.
Over de sprekers:
  • Krijn Schuurman (host) heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.
  • Maurice van Son (expert) verzorgt de affiliate marketing & remarketing voor BESTSELLER (van o.a. Jack & Jones, Vero Moda en ONLY) in de EU. Daarnaast is hij veel bezig met data gedreven- en performance marketing.
  • Pablo Druijts (expert) is oprichter en eigenaar van Maddox Media. Hieronder vallen o.a. de websites BlackFridayNederland.nl en BlackFridayExpert.be, de grootste Black Friday platformen van Nederland & België en hij is daarmee een expert op het gebied van seasonalities.   

Emerce en Awin ontwikkelen een reeks maandelijkse podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals aan de tand voelt over urgente onderwerpen én naar hun vergezichten vraagt.

Redactie Emerce