Download

Download
0
10,5K
Channel: Marketplaces

Marktplaats KPI Guide – Hoe word je vandaag nog de toekomstige Amazon van je industrie?

Zakelijke marktplaatsen bieden veel tastbare voordelen voor zowel B2C- als B2B-bedrijven. Ze domineren nu al de digitale verkoop, met een aandeel van 62% van de wereldwijde webverkopen in 2020. Marktplaatsen zijn booming, vooral in B2B. Neem bijvoorbeeld Sourceability, wiens markt voor elektronische componenten meer dan een half miljard producten omvat – ongeveer evenveel als Amazon op zijn marktplaats.

Maar wat is er nodig om je eigen bedrijf uit te breiden naar een marktplaats en om ‘de Amazon’ van je branche te worden?

Deze Marktplaats KPI Guide benoemt de KPI’s die belangrijk zijn om succes te meten, en strategieën om de juiste partners en handelaren te vinden.

De opkomst van Enterprise Marktplaatsen

E-commerce verkoopmogelijkheden zijn sinds 2020 immens gegroeid en bedrijven moeten nieuwe manieren vinden om aan de toenemende vraag van klanten te voldoen. Dit is waar het marktplaatsmodel in het spel komt, omdat het een bewezen manier is om online business te vergroten. In tegenstelling tot traditionele e-commerce platforms, wordt een marktplaats beheerd door een operator. Het biedt derden, de handelaren, de mogelijkheid om producten en diensten te verkopen. Dit betekent dat een bedrijf gemakkelijk kan opschalen met minder financiële en technische risico’s.

In dit whitepaper

  • Hoe merchants en fabrikanten profiteren van een marktplaatsmodel.
  • De belangrijkste KPI’s voor de succesvolle planning van een marktplaats.
  • Potentiële handelaren selecteren en evalueren.

Voor het bouwen van een B2B of B2C marktplaats heb je een digitaal commerce platform nodig dat dit ook aankan. Na het lezen van dit whitepaper weet je welke geavanceerde functionaliteiten je nodig hebt voor de start van jouw marktplaats.

Redactie