Bekijk

Bekijk
0
8.0k
Channel: Coronacrisis

Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?

Langzaam, heel langzaam aan zetten we stappen de 1,5 meter economie in. Veel retailers openen hun deuren weer. Bezoekersstromen zijn sterk teruggelopen en de verwachting is ook niet dat hier snel verandering in komt. Met uitzondering van de ‘vitale’ winkels komen er veel te weinig klanten. Ook de online consument vertoont ‘crisis’gedrag.

Het Nieuwe Normaal: Hoe maak je als Retailer nog een draai?

Nieuwe inkomstenstromen zijn hard nodig. Retailers hebben zich in de afgelopen decennia al vaker opnieuw moeten uitvinden door onder andere leegloop van fysieke winkelstraten en een steeds veeleisendere digitale klant.

En nu moet de retail misschien wel flexibeler en wendbaarder zijn dan ooit. Bestaat er nog zoiets als een veerkrachtige retailorganisatie of is de rek eruit? Zit er nog een nieuwe draai in? Hebben retailers bij hun laatste draai wel ingezet op een wendbare organisatie en een flexibel businessmodel? Langzaam stevenen we met zijn allen af op het Nieuwe Normaal.  Hoe gaat dat eruit zien en hoe creëer je kansen in de 1,5 meter economie?

Thema’s van dit webinar:
  • Flexibel, wendbaar & schaalbaar
  • Retail in 1,5 meter economie
  • De Nieuwe Normaal consument
  • Kansen buiten de comfortzone
Sprekers:
  • Lori van Waes – Strategy Director Crossmarks. Lori van Waes heeft een ongelofelijke fascinatie voor retailers en merken. Waarom is de ene formule een doorslaand succes en valt de andere retailer om? Het monitoren en analyseren van alles wat er gebeurt in de (retail)wereld is haar dagelijkse drijfveer. In haar rol als Strategy Director bij retailadviesbureau Crossmarks adviseert ze retailers en merken over wat de veranderingen in de wereld betekenen voor hun retailformule.
  • Rik Riezebos – oprichter EURIB. Dr. Rik Riezebos is de oprichter van EURIB/ European Institute for Brand management. Daarnaast is hij managing consultant van Brand Capital, een adviesbureau voor strategische merkvraagstukken. Geschoold in de economische psychologie, kent hij als geen ander de irrationele kant van het menselijk keuzegedrag. Het liefst begeeft hij zich op de interface tussen theorie en praktijk, wat tot talloze publicaties van zijn hand heeft geleid waaronder het boek ‘Positioneren’.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie Emerce