Bekijk

Bekijk
0
2.0k
Channel: Food

Je online reputatie verbeteren? Gebruik deze tips van TripAdvisor

Reviews, beoordelingen en sterrenscores zijn tegenwoordig direct zichtbaar in de Google zoekresultaten en op sites als TripAdvisor en Yelp. Consumenten nemen beslissingen over je merk voordat ze überhaupt je website hebben bezocht, laat staan een echte locatie. Een goede online reputatie is de sleutel tot succes.

Het is belangrijk om de ‘diner journey’ in kaart te brengen en daarnaast na te denken over het onderscheidende vermogen van jouw restaurant. Daarnaast is het zaak om je rangschikking in apps zoals TripAdvisor te monitoren.  7,5 procent van de mensen die op TripAdvisor een zoekopdracht doet zal bij minimaal één van de zoekresultaten gaan dineren, 94 procent zal dit doen binnen zeven dagen. Dit blijkt uit cijfers van TripAdvisor zelf.

Zo ontwikkel je een moderne reputatiemanagement-strategie in food

In dit webinar delen experts op het gebied van reputatiemanagement hun visie op het ontwikkelen en optimaliseren van een omnichannel reputatiemanagement-strategie. De key takeaways uit de webinar zijn:

  • Authenticiteit is de grootste trend.
  • Reviews zijn authentiek en vertrouwd.
  • Reviews zijn de belangrijkste business drivers.
  • Je online reputatie is je merk en moet met zorg gemanaged worden.
De sprekers
  • Nick Oropall (Host) is Product Marketing Manager bij Yext. Nick is een product marketeer gespecialiseerd in SaaS-technologie, analyse, SEO en Schema.org. Voordat hij bij Yext kwam werken, werkte Nick bij IBM als verkoper en productmarketeer in de divisie Cybersecurity.
  • Jay Bear (Expert) is Founder Convince & Convert en auteur “Hug your haters”. Hij heeft meer dan 700 bedrijven en organisaties van strategische (marketing) advies voorzien, waaronder Nike, Fujitsu, de Amerikaanse senator John McCain en 25 bedrijven uit de Fortune 1000.
  • Gerard Murphy (Expert) is Head of Product bij TripAdvisor. Product Director voor ’s werelds grootste restaurantrecensiesite met gemiddeld 150 miljoen unieke restaurantklanten per maand. Werken met een geweldig team om de consumentenervaring van restaurants, handelspartnerschappen en -integraties en premium listings te verbeteren.

Jon Buss