0
4.3k
Channel: Retail

Optichannel: het juist kanaal op het juiste moment

Waar een omnichannel strategie focust op aanwezigheid op álle kanalen, focust een optichannel strategie zich op de juiste kanalen op het juiste moment. Soms betekent dat in de winkel, tijdens corona betekende dit via de webshop of via marktplaatsen.

Het optimaliseren van de kanaalmix (optichannel) van fysieke winkels en online kanalen, biedt voor bijna elke retailer enorme kansen. Is het bedrijfsmodel geschikt voor de nieuwe kanalen? Hoe ziet de klantreis er uit?

Op dit moment bevinden we ons in een ‘turbomodus’ als we het hebben over de verschuiving van de kanalenmix. De verschuiving van fysieke winkels naar digitale kanalen is de grootste verandering van de customer journey die we ooit hebben meegemaakt. Dit heeft uiteraard invloed op de interne organisatie en businessmodel. Om deze verandering in goede banen te leiden, geloven wij dat bedrijven juist nu de controle moet nemen over hun kanalen.

In deze whitepaper: 

  • Het verschil tussen omni-, multi- en optichannel.
  • De verhuiving in de huidige kanalenmix.
  • Hoe deze verschuiving de interne organisatie beïnvloed.
  • Controle nemen over de huidige en toekomstige kanalen.
Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Marcel van Trier