Download

Download
0
1.7k

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

Uit cijfers van Amazon blijkt dat zeventig procent van de consumenten niet verder klikt dan de eerste productpagina en dat 64 procent van het totaal aantal kliks wordt gegenereerd op de eerste drie producten. De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter, hiermee neemt het belang van een optimale klantbeleving verder toe. Daarnaast is het belangrijk om een “Personalisatie Gap” te voorkomen, hierbij is er een verschil tussen de verwachte en daadwerkelijke winkelervaring.

Thema’s van dit webinar

In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail. Ook gaat hij in op de veranderende customer journey. De thema’s van dit webinar zijn:

  • Mind the personalisatie gap.
  • Personalisatie per touchpoint.
  • De voordelen van personalisatie.
  • Key takeaways uit dit webinar.
Praktische tips voor het voorkomen van een personalisatie gap

Als je een personalisatie gap wilt voorkomen is het belangrijk om je te verdiepen je klant. Je moet achterhalen welke winkelervaring deze verwacht en hoe op welke manier en via welke kanalen je deze het beste kunt bieden. Dit kun je doen door alle beschikbare klantdata en gegevensbronnen met elkaar te koppelen. Hierdoor ontstaat een 360-graden klantbeeld. Vervolgens kun je deze inzichten gebruiken om een gepersonaliseerde klantbeleving te bieden en daarnaast te bouwen aan een duurzame klantrelatie. Ook kun je de data gebruiken om gepersonaliseerde customer service gedurende de gehele klantreis te bieden. Het uiteindelijke doel is een volledig gepersonaliseerde online winkelervaring.

Over Lars Rabe

Lars Rabe is Managing Director EMEA van True Fit en verantwoordelijk voor de go-to-marketing-strategie in Europa. In zijn vorige baan was Lars verantwoordelijk voor de Retail Practice en Customer Success Organisatie in de EMEA en APAC voor Salesforce. Zijn primaire focus was het helpen van fashion retailers om online omzet te laten groeien en digitale transformatie te versnellen.

Wim Van Horen