Download

Download
0
3.7k
Channel: PIM

PIM: Past Akeneo bij jouw organisatie?

Het aantal aanbieders van productinformatiemanagement (PIM) software anno 2020 is groot. Daarnaast wordt het efficiënt managen van productinformatie steeds belangrijker en worden catalogi groter. Veel organisaties hebben moeite om deze grote volumes productinformatie te beheren en up-to-date te houden. De hamvraag is: Welke PIM-oplossing sluit het beste aan bij jouw organisatie?

Past het Akeneo PIM-systeem bij mijn organisatie?

Deze whitepaper beschrijft de mogelijkheden van het open-source PIM-systeem van Akeneo. De whitepaper gaat in op:

  • De organisatorische aspecten van PIM-software.
  • De belangrijkste functionaliteiten van een PIM-systeem.
  • Akeneo als product & organisatie.
De organisatorische aspecten van Akeneo PIM

De PIM-software is een ‘PIM-only systeem’. Dit betekent dat deze oplossing primair gericht is op het op een zo efficiënt mogelijke manier invoeren van productinformatie en hier een groot aantal handige functionaliteiten voor biedt. Daarnaast biedt dit systeem de mogelijkheid om meerdere talen in één systeem te beheren, persoonlijke account per medewerker aan te maken en is het systeem vanaf meerdere locaties bereikbaar.

De belangrijkste functionaliteiten van Akeneo PIM

Een modern PIM-systeem moet naast alle benodigde functionaliteiten voornamelijk gebruiksgemak bieden. Het Akeneo PIM-systeem is gebouwd vanuit een simpel één-laags navigatiemenu welke direct toegang verleent tot de belangrijke functionaliteiten. Enkele van deze functionaliteiten zijn:

  • Mogelijkheid voor het uploaden van ‘rich content’.
  • Het monitoren van de voortgang van PIM binnen je organisatie.
  • Mogelijkheid tot het makkelijk importeren in Excel, CSV en API-formaat.
Wat je kan verwachten van Akeneo

Een belangrijke selectiecriterium is dat je in zee gaat met een betrouwbare en stabiele organisatie, die een toekomstbestendige oplossing biedt. Lees in de whitepaper wat Akeneo als organisatie en product kenmerkt.

Jeffrey Cabaret